De mondingen van de schoorstenen op het zp zijn opvallend schoon en zonder waarneembare rookgassen.
Ze zijn m.i. bovendien te klein voor het afvoeren van rook- of afvoergassen die ontstaan bij het opwekken van grotere vermogens (generatoren).
Maar mogelijk wel als ontluchting in elektrische; onder-, trafo-, of gelijkrichterstations.
Voor elektrificatie van het spoor werd bij mijn weten door spoorwegmij-en, vooral stroom ingekocht en niet zelf opgewekt.
Vervolgens werd de stroom in eigen beheer omgezet naar de juiste spanning in eerder omschreven onderstations.
Dit zonder dat daar opvallende uitlaatgassen bij ontstaan.
Derhalve zou het pand met omschreven schoorstenen uiterst links, best eens zo'n station kunnen zijn.
Maar in aansluiting op de betogen van Arnold en Martin, eerder voor elektrificatie van het spoor bij het voormalige Maasstation.
Deze was pas operationeel vanaf 15-05-1938.
Opvallend genoeg is er op bijgaande netkaart uit 1938 rond het Maasstation, geen voeding ten behoeve van een dergelijk onderstation terug te vinden.
Mogelijk geeft dit alleen een verouderde situatie weer of werd de voeding niet uit een "hoog"-spanningsnet betrokken.
Besluitend zie ik geen objectieve reden om de locatie van dit zp, alleen in of rond Rotterdam te zoeken.
http://watwaswaar.nl/#PI-Qa-6-1-1v-1-2aae-1orA---fgL