2704 Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2704 Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
helaas nog zelf geen tijd gehad om te puzzelen
denk zelf aan Bergweg, Bergselaan, Heemraadsplein
huisnummerbordjes geven geen informatie over de huisnummers
Bijlagen
2704.jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Eindelijk gevonden! Dit zijn de nog bestaande panden aan de Rochussenstraat 183 t/m 189 tussen ’s-Gravendijkwal en Claes de Vrieselaan, tegenover het ENECO-gebouw (v/h GEB-gebouw).
Zie foto IX 2663 van het GAR: http://collecties.gemeentearchief.rotte ... a/813468/1. Zie ook streetview.
Bij dit soort foto’s van Rotterdam moet je rekening houden met de regel dat in straten met middenberm en aan singels de bomen niet op de trottoirs voor de huizen staan, maar op die middenberm of langs het singelplantsoen. Hierdoor vallen straten als Bergselaan en Mathenesserlaan automatisch af. De huisnummerborden zijn rechthoekig, wat betekent dat de foto niet van vóór 1930 moet zijn, wat me verbaast gezien de jonge boompjes. Zeker 2e generatie bomen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Rochussenstraat

Bericht door Arnold Tak »

Martin, ontzettend, geweldig, enorm goed gevonden. Inderdaad was de Rochussenstraat ook een straat met een dergelijke architectuur. Ik heb ook nog een fotokaart uit eigen verzameling hierboven geplaatst. Dus gelukkig weer een mooie aanwinst uit Rotterdam-West. Mijn favoriete wijk, geboorteplek van mijn ouders en mij. Ik ben je natuurlijk bijzonder erkentelijk voor al je zoekwerk. Zoals je al zei: eindelijk gevonden, dus daar zal wel weer heel wat gezoek en gepuzzel bij zijn komen kijken. Maar als Martin zich vastbijt ..... Je bezorgt me weer een heerlijk en voldaan gevoel. TOPPIE !!
Bijlagen
2704a.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”