2474g Van der Wal's rijwielhandel, mogelijk Utrecht SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2474g Van der Wal's rijwielhandel, mogelijk Utrecht SvW

Bericht door Arnold Tak »

Van der Wal's rijwielhandel, mogelijk Utrecht
Bijlagen
scannen0015.jpg
Niet Geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet Geregistreerd »

In de winkel Twijnstraat 18 in Utrecht zit Van der Wal's Rijwielpaleis. Wellicht ......?
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

ovale huisnummers!
Adresboek Rotterdam 1930:
Van der Wal's Sport- en rijwielhandel Weteringstraat 3A
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Dit moet inderdaad de Weteringstraat in Rotterdam-Kralingen zijn. Wat mij betreft is er geen twijfel. Hier is alles in mei 1940 te gronde gegaan. Helaas geeft de GAR-beedbank geen bewijsfoto. Misschien heeft Arnold in zijn verzameling een bewijsfoto.
Ik weet niet precies bij welke verdwenen zijstraat de Weteringstraat, die het verlengde van de Lusthofstraat was, begon.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Weteringstraat

Bericht door Arnold Tak »

heren deskundigen, Wim en Martin, bij het plaatsen van de gastplaatjes wil ik nooit het gras voor de voeten van mijn sitebezoekers wegmaaien, dus plaats ze en wacht dan vol spanning af. Natuurlijk is het dan onwaarschijnlijk fantastisch dat het Rotterdam blijkt te zijn.
Ook ik ben natuurlijk op zoek gegaan naar een bewijsopname. Het adresboek meldt dat de hisnummering egon bij de Plantageweg. En zoals bijna altijd in Rotterdam, van oost naar west.
Bijlagen
20 Weteringstraat.JPG
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Weteringstraat 3A

Bericht door Arnold Tak »

heren deskundigen, Wim en Martin, bij het plaatsen van de gastplaatjes wil ik nooit het gras voor de voeten van mijn sitebezoekers wegmaaien, dus plaats ze en wacht dan vol spanning af. Natuurlijk is het dan onwaarschijnlijk fantastisch dat het Rotterdam blijkt te zijn.
Ook ik ben natuurlijk op zoek gegaan naar een bewijsopname. Het adresboek meldt dat de huisnummering begon bij de Plantageweg. En zoals bijna altijd in Rotterdam, van oost naar west. Het woonblok tussen Plantageweg en Kettingstraat ging bij het bombardement op 14 mei 1940 verloren. Ik heb er toch een plaatje bij gevonden. Zie de tegeltjes links in het halletje, de markies, onder de etalageruit het betonnen muurtje met in het midden een ventilalierooster naar de kelder e.d.
Bijlagen
weteringstraat.jpg
weteringstr. detail.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”