2450 Rotterdam gekocht als Bergsingel, maar niet gevonden

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2450 Rotterdam gekocht als Bergsingel, maar niet gevonden

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
ovaal huisnummerbordje links, huisnummer onleesbaar
typisch Rotterdamse lantaarn
opvallende dakopbouw rechts met trapgevel tussen woningen
midden inpandig balkon met daaronder balkon met hek en links ervan weer een iets lager balkon met hek
opvallende situatie met soort fietspad -waarop een boom- langs trottoir
gezien opbouw op dak links kan heel goed in Bergpolder zoals bijv. Bergselaan
maar kan ook goed in Nieuwe Westen met bijv. straten/lanen als Mathenesserlaan en omgeving
zelf gezocht, maar ik ben zo onhandig met dat streetview
Bijlagen
2450.jpg
2450a.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Het zou Leeuwarden kunnen zijn. Bij http://www.onbekendinnederland staan bij de oplossingen foto's, nummers 1011 en G 388, die op hetzelfde karton met versiering zijn geplakt.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie over BRIEFKAART

Bericht door Arnold Tak »

Jan Lemmens, graag reageer ik even op jouw suggestie Leeuwarden.
Het ovale huisnummerbordje wijst niet in die richting.
Wat betreft de versierde ondergrond, waar het fotootje op is geplakt. Ik heb daar zelf het volgende beeld bij. Dit soort kaarten kon je zonder afbeelding kopen in winkels zoals boekhandels. Hierop waren standaard afbeeldingen gedrukt. Iemand die in het gelukkige bezit was van een fototoestel maakte zelf een fotootje van zijn huis en plakte dit op de kaart. Zo kreeg je een heel persoonlijke kaart. De briefkaarten werden door het hele land verkocht, vandaar dat je ze met afbeeldingen van meerdere plaatsen in ons land kunt tegenkomen.
Mocht ik verkeerd zitten, dan hoor ik dit graag.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Je moet wel beseffen dat dit een laan of straat is waar de bomen naast de stoep aan de huizenkant staan. Dit is in Rotterdam nooit het geval bij lanen met een middenplein of –berm, zoals de Bergselaan, de Mathenesserlaan en de Avenue Concordia, en bij singels zoals de Heemraadsingel en de Bergsingel.
We zien hier hele huizen, dus niet met twee voordeuren opgedeeld in appartementen; dit is vrij zeldzaam in Rotterdam. Je vindt ze wel aan de Mathenesserlaan en de Heemraadssingel, waar de zoekfoto dus niet is genomen.
Dus zoeken naar straat met bomen en hele huizen.
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Misschien heb ik iets verkeerd gezien. Als er namelijk tussen de boom en de lantaarnpaal een ventweg loopt, kan het de Mathenesserlaan of de 's-Gravendijkwal zijn.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Mathenesserlaan 324-326-328

Bericht door Arnold Tak »

Peter Smaardijk, ik ben je eeuwig dankbaar, weer een zeldzaam kaartje voor eigen verzameling. En ook nog in West, mijn favoriete wijk, waar mijn ouders en ik zijn geboren. Is daarom extra leuk, deze oplossing. Graag dank ik Martin en Jan Lemmens voor hun inzet. Heren, weer heel graag tot een volgend contact.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”