2066 boerderij met opvallende gaten in de gevels

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2066 boerderij met opvallende gaten in de gevels

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart, die al eerder op mijn vroegere site heeft gestaan
als ik het me goed herinner, heeft Dennis de Waart al eens eerder gereageerd op deze kaart
er is toen iets gemeld als omgeving Hoogmade, een melkkelder, de openingen met kruizen zorgden voor een goede ventilatie en de kruisvorm was bedoeld om kwade elementen c.q. geesten te weren
Bijlagen
2066.jpg
2066.jpg (184.85 KiB) 1004 keer bekeken
2066a.jpg
2066a.jpg (71.32 KiB) 954 keer bekeken
2066b.jpg
2066b.jpg (84.8 KiB) 961 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Boerderijen met dit soort (kelder)raampjes met ronde boog kwamen voor in Pijnacker zoals blijkt uit de tekeningen van boerderijen die zijn gemaakt door J. Verheul Dzn, te vinden in het Gemeentearchief van Rotterdam. Bijv.: Verheul nr. 356, 343, 357, 193. Maar ook in Delft (nr 241) en in Moerkapelle (nr 212). De boederij van het ZP heb ik niet gevonden, maar zoeken in die omgeving lijkt me zinnig.
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Super, Jan! Er zijn veel manieren om een (bewijs)foto te vinden heb ik inmiddels geleerd, maar aan de Rijksdienst voor het culturele erfgoed had ik vanmiddag niet gedacht. Schitterende foto's hebben ze daar trouwens.
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Fraaie één-twee tussen Bert en Jan! Complimenten!
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Pijnacker, Noordweg 83

Bericht door Arnold Tak »

Jan Lemmens, hele fraaie afronding na de voorzet van Bert Bodegom. Ik ben het weer volledig met Martin eens. Heren, het genoegen is geheel aan mijn kant, al hoop en verwacht ik toch ook dat er aan jullie kant ook het nodige viel te beleven.
Niet geregistreerd

Van Bert van Bodegom

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold, het zoeken is voor mij (en vele anderen, vermoed ik) het leukste stuk van het vinden van de locatie. Geweldig zoveel als je "onderweg" leert, zowel van het Nederlandse land(schap) als van de wijze waarop je achter de juiste locatie kunt komen. Des te meer zo als degenen die meedoen aan de zoektocht er bij vertellen hoe ze de juiste oplossing op het spoor zijn gekomen. En hoe meer mensen zich ingezet hebben om de oplossing te vinden, hoe leuker ik het vind!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Zuid-Holland”