1957 panorama over wsch. Maastricht

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1957 panorama over wsch. Maastricht

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart

even wat nieuws:
afgelopen zaterdag een beurs bezocht in de hoop wat nieuwe 'onbekende' plaatjes voor de site te kunnen scoren, echter de vangst was nul komma zero. Dus -dames en heren- helaas geen puzzel-aanwinsten
verder: wij hebben sinds ruim een week een 8 weken oud Jack Russell-puppy, genaamd Charly, die veel aandacht vraagt en ons leven op dit moment een beetje ontregelt; graag op voorhand mijn excuses voor de wat vertraagde manier van reageren van mijn kant op deze site
Bijlagen
1957.jpg
1957.jpg (149.75 KiB) 1387 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Deze foto is genomen in Haarlem (Schoten) vanuit de toren van de oude in 1935 gesloopte Sint Bavokerk van Molkenboer (1858) of uit de toren van de op dezelfde plaats in 1936 gebouwde kerk OLV van 7 smarten, Rijksstraatweg 397. Ik vermoed dat de foto uit de nieuwe toren is gemaakt toen deze juist gereed was, dus 1936/1937. De hoogte schat ik op 25 m.
Voor ons zien we de Jan Gijzenvaart en rechts het “stadion” van de helaas ter ziele HFC Haarlem, compleet met tribune en lichtmast. In de verte zien we het Spaarne. Het massieve bouwwerk op de achtergrond moet behoren bij de elektriciteitscentrale/gasfabriek bij de Drostefabriek.
Een beetje spelen met streetview levert het bewijs.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Bravo Martin! Via Bing is de situatie goed te herkennen:

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=sr1hrk ... etherlands
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

wow, wat een verassende en knappe oplossing van martin !!!
en dan te bedenken dat ik rechts buiten beeld woon .
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

panorama Haarlem

Bericht door Arnold Tak »

Martin, petje af, kniksje maken en achteruit .... Heel knap gevonden. Je let je niet op het verkeerde been zetten. Nu ik de kaart zelf eens met een loep nauwgezet bekijk, zie ik de door jou genoemde details heel mooi opdoemen. Je maakt me weer een gelukkig man. Wim, bedankt voor je assistentie.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Haarlem”