1497 KON. ERK. HARMONIE met molen op achtergrond

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1497 KON. ERK. HARMONIE met molen op achtergrond

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
in de naam zitten in ieder geval achter elkaar de letters ...NTI... zoals bijv. in Laurentius
het gezelschap kan natuurlijk op reis zijn om aan een concours deel te nemen
Bijlagen
1497.jpg
1497.jpg (153.65 KiB) 1545 keer bekeken
1497a.jpg
1497a.jpg (151.83 KiB) 1514 keer bekeken
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Waaruit blijkt dat dit gezelschap een 'Kon. erk.' harmonie is?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Kon. Erk.

Bericht door Arnold Tak »

Ingrid, dat is inderdaad moeilijk te zien
als ik een kaart plaats, dan ga ik er altijd even met een loep overheen en toen zag ik het toevallig staan
links en rechts boven in het vaandel
Rien Roodzant
Senior Zoeker
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 6:54 pm

Bericht door Rien Roodzant »

Dit is de Harmonie Constantia uit Ulvenhout (NBr.).Op de website van de harmonie staat te lezen dat de vereniging 103 jaar oud is. Nog geen oude foto's kunnen vinden maar wel één
van dit jaar waarop het vaandel goed te zien is. De plek waar de foto(zoekplaatje) genomen is, is mij niet bekend.
Bijlagen
Harmonie-Constantia-Ulvenhout.jpg
Harmonie-Constantia-Ulvenhout.jpg (116.84 KiB) 1518 keer bekeken
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Dit zoekplaatje lijkt mij grondig opgelost te zijn. Well done.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Harmonie Constantia uit Ulvenhout (NBr.)

Bericht door Arnold Tak »

Rien, als het om muziekgezelschappen gaat, kunnen we bij jou terecht. Voor mij een onbekend terrein, ik kan nog geen fanfare van een harmonie onderscheiden ;)
heel knap hoe je aan de hand van een slechts gedeeltelijk leesbaar vaandel de naam hebt weten te achterhalen. Chapeau!
Niet geregistreerd

molen met fanfare

Bericht door Niet geregistreerd »

Alles goed en wel, maar we weten de plek nog niet. Die is ook nog wel oplosbaar. Erwin kent alle molens van Nederland. Wat mij betreft dus nog niet opgelost. Zoeken naar een standerdmolen in de buurt van Breda.
Sjoerd Eeftens
Erwin Esselink
Senior Zoeker
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 9:50 pm

Molen

Bericht door Erwin Esselink »

De molen op de achtergrond is een wipmolen, een type dat hoofdzakelijk gebruikt werd voor polderbemaling. Ze staan en stonden in Zuid-Holland en Utrecht, verder ook in de Betuwe en het Land van Heusden en Altena, en een enkele in Noord-Holland. Deze foto is dus niet in Ulvenhout of omgeving gemaakt. (misschien tijdens een uitstapje?) De molen is te vaag om herkend te worden.
Rien Roodzant
Senior Zoeker
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 6:54 pm

Bericht door Rien Roodzant »

Bedankt voor de complimenten! Mijn belangstelling voor muziekgezelschappen, voornamelijk harmonie en fanfare komt waarschijnlijk omdat ik al zo'n 55 jaar "in de muziek zit". Arnold: het instrumentarium van een Harmonie bestaat uit koper- en hout instrumenten en bij een Fanfare uit koper instrumenten.
Niet geregistreerd

Wipmolen

Bericht door Niet geregistreerd »

Erwin, bedankt voor je correctie; ik had even in mijn namenlijst moeten kijken. We zoeken dus een wipmolen. Je geeft zelf al aan dat er niet heel veel in de buurt van Breda waren. Ook schrijf je dat hij vrijwel niet te herkennen is. Maar ik, met mijn spoorogen, kan al wel zeggen dat enkele (voormalige) wipmolens hier in de buurt of in het land van Altena het niet zijn. Dan kan jij dat vast nog beter. Is dit echt niet op te lossen? Zo'n club als de fanfare hier had niet veel mogelijkheden om veraf reisdoelen te kiezen in die tijd!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Noord-Brabant”