1459 NIKKO

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1459 NIKKO

Bericht door Arnold Tak »

belijnde en gelopen zelf vervaardigde kaart
er is een foto geplakt op een BRIEFKAART
verzonden in 1907 naar Hilversum, afgestempeld Wijk aan Zee
de naam van de afzender heb ik ook gescand: mevrouw B. Heldring-Crameues?
Bijlagen
1459.jpg
1459.jpg (221.46 KiB) 1756 keer bekeken
1459a.jpg
1459a.jpg (152.27 KiB) 1592 keer bekeken
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

telefoonboek 1924 geeft niets in wijk aan zee.
Hilversum geeft wel wat info

j.w. cramerus enghweg 21
de 2e naam is dus waarschijnlijk Cramerus

j.heldring palestrinalaan 14

er is wellicht een link met hilversum en was de afzender op vakantie in wijk aan zee.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Hilversum?

Bericht door Theo.B. »

Dit type hekwerk geeft me gelijk een associatie met Hilversum. Zie b.v. plaatjes 0717 en 0720 op deze site.

Mogelijk gaat het om het om Elisa(beth) Justine Jacqueline Anna Cramerus, in 1899 gehuwd met ir.Alexander Heldring, ingenieur en dagbladuitgever, woonachtig in Hilversum i.i.g tussen 1904 en 1920 (archief Hilversumse Courant).
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Project ... n4/heldrin

In Het Vaderland van 9/11/1932 een verslag van een crematie waarbij zowel ir.A.Heldring als B.Heldring-Cramerus aanwezig zijn.

Later woont het stel in Amsterdam. Het telefoonboek 1950 geeft de naam E. Heldring Cramerus.

Meertens databank 1947 geeft voor Heldring 49 hits, en Cramerus 17.
Een zeldzame combinatie. Het zou me niet verbazen dat E.J.J.A. /B en E Cramerus de zelfde persoon zijn. Hilversum lijkt mij warm.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Adres Heldring-Cramerus in 1916; Hooge Naarderweg 30 H'sum. Dit is niet de locatie van het zp. (Utrechts Nieuwsblad 13/11/1916)
Niet geregistreerd

Cramerus

Bericht door Niet geregistreerd »

Mevrouw B.Cramerus-Heldring was getrouwd met Balthazar Heldring. Hij overleed in 1906 en ze woonden in Hilversum. Adres heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Met vriendelijke groet,
Eddy Sülzle
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

het voorgaande klopt niet. Alexander Heldring trouwde met Elisabeth Justine Jacqueline Anna Cramerus
De vader van Alexander heette Balthazar net als hun zoon.
in de krant van 1906 (Hilversumsche Courant) is er een mevrouw B. Heldring die weduwe is geworden. Geen van de voorgaande namen kan dat zijn, omdat de overlijdensdata niet kloppen.
Niet geregistreerd

nikko

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik heb nu een andere overlijdensadvertentie gevonden uit 1907.
Hoogstwaarschijnlijk is het Villa Berkheide op de van Hengellaan nr 14 in Hilversum.
Het is een beetje moeilijk te zien, omdat alle foto's van de voorkant van het huis zijn genomen en dit is de zijkant.
De onderraampjes kloppen ook.

De advertentie luidt De begrafenis van het stoffelijk overschot van den heer B.Heldring had maandagmorgen om 8.00 uur precies plaats van de villa Berkheide uit aan de van Hengellaan op Trompenberg.
In het tweede volgrijtuig waren zes prachtige bloemkransen. De dragers begeleidden het lijk dat per lijkkoets naar Amsterdam vervoerd werd, tot 's-Graveland.
Niet geregistreerd

nikko

Bericht door Niet geregistreerd »

Door het late tijdstip heb ik nu het huisnummer weer verkeerd ingetikt. Dit moet zijn nr 2. Het huis heeft vele namen gehad in de loop der tijd.
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Van Hengellaan 2 te Hilversum. Dit is een niet de villa die we zoeken.


http://www.inoudeansichten.nl/ansichten ... -1947.html
http://www.inoudeansichten.nl/ansichten ... -1954.html
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

In november 1902 een advertentie van Heldring-Cramerus, gevestigd Laarderweg H'sum (geen huisnummer). Laarderweg is nu Larenseweg.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Hilversum”