1287 bijzondere situatie


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1287 bijzondere situatie

Bericht door Arnold Tak »

fotomateriaal
normaal publiceer ik natuurlijk geen buitenlands materiaal (ziet er in mijn ogen namelijk nogal Frans of Belgisch uit)
maar omdat er voor mijn gast een aanmerkelijk belang mee is gemoeid, heb ik voor deze keer een grote uitzondering gemaakt
trouwens, deze gast is mij ook altijd terwille
wat is er voor achtergrondinformatie?
op de grote panoramafoto staat achterop een stempeltje van: FOCUS
Fa. A.R. de Muijnck
L. Kerkstraat 9
Tel. 473 Goes
de staande fotokaart is verzonden vanuit BEV(erwijk?) naar Ellewoutsdijk (Zeel.) in 193? wsch. 1932; op de achterzijde een stempeltje foto Zwartser te Haarlem
de kleine liggende fotokaart (belijnd ongelopen) is genomen in de zomer van 1932
wie kan de eigenaar van dit beeldmateriaal blij maken met aanvullende informatie?
Bijlagen
1287g.jpg
1287g.jpg (206.66 KiB) 1169 keer bekeken
1287ag.jpg
1287ag.jpg (137.24 KiB) 1148 keer bekeken
1287bg.jpg
1287bg.jpg (135.36 KiB) 1150 keer bekeken
Antoon Bosselaers
Junior Zoeker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma apr 14, 2008 4:48 pm

Bericht door Antoon Bosselaers »

Arnold,
Dit is geen buitenlands materiaal (voor jou toch niet, voor mij wel :-). Het is het landhuis Zorgvliet van de ambachtsheer in Ellewoutsdijk. In verschillende beeldbanken vind je hier talloze plaatjes van (Beeldbank Zeeland, Zeeuws Archief, fotoarchief Goes, fotoarchief Borsele,...). Het landhuis overleefde WO II niet.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

landhuis Zorgvliet van de ambachtsheer in Ellewoutsdijk

Bericht door Arnold Tak »

Antoon, dus toch ............. !! Ik wist dat ik enig risico liep met mijn veronderstelling, mede vanwege het toch wat vlakke landschap. Wat grappig dat we dit soort bouwstijl ook in Nederland kenden. Fijn, die buitenlandse sitebezoekers die ons weer iets over ons eigen landje kunnen bijbrengen .-)
Antoon, hartelijk dank. Ik weet 100% zeker dat de eigenaar van dit materiaal daar bijzonder mee in zijn nopjes is. Mijn en zijn dank is GROOOOOOOOT.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”