1147g stoomlocomotief met 9 man personeel


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van boten die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1147g stoomlocomotief met 9 man personeel

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de kaart geeft verder geen enkele indicatie waar de opname is genomen
de mannen hebben petten met daarop een vignetje: een wiel met 2 vleugeltjes
3 mannen hebben een klein trompetje
Bijlagen
1147g.jpg
1147g.jpg (92.1 KiB) 1585 keer bekeken
Niet geregistreerd

Stoomlocomotief met personeel

Bericht door Niet geregistreerd »

De mannen met trompetjes zijn rangeerders met hun rangeerhoorn. De mannen met een gevleugeld wiel op de pet zijn locpersoneel. Ze poseren bij een HSM sneltreinlocomotief van de vroegere P3 series HSM 74-82, 89-98, 116-125, de latere NS 1001-1029. Waarschijnlijk bevinden zij zich bij een depotstation op HSM-sporen maar zeker is dit niet. De loods rechts biedt wellicht een aanknopingspunt maar dat is voor mij ook zoeken. Prachtige foto.
Niet geregistreerd

Stoomlocomotief

Bericht door Niet geregistreerd »

Als je je internetopties opschoont ben je je inlog bij Arnold kwijt, maar voor wie het nog niet dacht, ondergetekende is Sjoerd Eeftens en dat geldt ook voor het vorige bericht.
Niet geregistreerd

stoomloc bij vakwerkloods

Bericht door Niet geregistreerd »

Intensief speurwerk levert op dat er niet veel vakwerkloodsen zijn gebouwd door de HSM. Die in Apeldoorn is gebouwd in 1887. Hij is vergroot in 1904 en nogmaals in 1914. De andere HSM vakwerkloodsen in Nederland komen eigenlijk niet in aanmerking. Aan de noordzijde van de loods te Apeldoorn lagen vijf sporen, zoals op het ZP.
Het enige vreemde is dat zich achter de locomotief in de verte de toenmalige nettenfabriek bevond en dat die niet te zien is aan de vage horizon.
Op diverse luchtfoto's van Apeldoorn is te zien dat de loods daar een hoge daklichtstrook had, zoals op het ZP. Wellicht dat iemand steviger bewijs heeft. Ik zal Berry Meester tippen.

Sjoerd Eeftens
berry
Zoeker
Berichten: 83
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:10 am

Bericht door berry »

Via de beeldbank en foto's heb ik dit gebouw niet kunnen vinden. Mogelijk kan ik de bouwtekeningen nog bekijken. Wordt vervolgd.
Plaats reactie

Terug naar “Rijden en Varen”