0978 herenhuis met o.a. r.-k. geestelijke voor de deur

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0978 herenhuis met o.a. r.-k. geestelijke voor de deur

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart welke buiten het beeld geen aanvullende informatie geeft
Bijlagen
0978 herenhuis met r.-k..jpg
0978 herenhuis met r.-k..jpg (147.75 KiB) 1809 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Om met zuster Godelieke ( Paul de Leeuw ) te spreken: Schitterend! God zij met U! :D
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Geen schuiframen. Limburg.
Ingrid

0978

Bericht door Ingrid »

Martin heeft gelijk: een prachtige Zuid- of Midden-Limburgse dorpspastorie, met in de deuropening mijnheer pastoor (met bonnet) en zijn huishoudster. Aan zijn voeten onder aan de trap een (van zijn) kapelaan(s).
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers mailde

Bericht door Arnold Tak »

0978 herenhuis doet zeer Gelders aan, ondanks de naam Odulphus. Maar behalve in Best (N.Br) en Assendelft (NH) zijn er misschien wel meer plaatsen waar de H. Odulphus een rol heeft gespeeld.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dick Zweers mailde

Bericht door Arnold Tak »

0978 Hierbij een link naar Odulphus. http://nl.wikipedia.org/wiki/Odulfus Wel degelijk ook buiten Brabant bekend. Ik heb me nooit gerealiseerd dat St. Olof dezelfde is als Odulphus. Een heel klein beetje twijfel ik daar wel aan. De St. Olofskapel in Amsterdam vindt een parallel in de Lebuïnuskerk te Deventer en misschien zijn er zo wel meer. Googelen levert alleen links op naar de Amsterdamse kapel. Ik ken iemand die Olaf heet en uit Nijmegen komt.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Misverstandje?

Bericht door Martin Snuverink »

Ik vrees dat hier een misverstand in het spel is. verwisseling van nummers. Het was immers al duidelijk dat dit in Limburg is en ik kan me niet voorstellen dat dick dit ijskoud negeert zonder er gewag van te maken. En waar de associatie met odulphus vandaan komt is me ook niet duidelijk.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

correctie op mail Dick Zweers

Bericht door Arnold Tak »

moet een (midden?- ) Limburgse (dorps)pastorie zijn gezien de details van ramen en deuren.
Hilde G

Bericht door Hilde G »

Rechtsboven in de deuromlijsting staat het nummer 64
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”