0805 monsterzalen Handelsvereeniging Gebr. Rikkers op huisnr. 99b (ovaal bordje)

Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Nog te vinden?

Bericht door Dennis »

Ik zag in de beeldbank van het Gemeentearchief Rotterdam, ( wat een waardeloze beeldbank zeg, it's a bloody shame :mad: ), een opname van de straat uit 1989. Daaruit bleek dat niet de hele straat verdwenen is in 1940. Van de beeldbank zal een mens niet veel wijzer worden, maar misschien staat 99 nog overeind, misschien de 1e étage nog. Met wat pech is het verdwenen. Maar het bewijs van Martin lijkt me zeer overtuigend.
Peet Groeneweg
Zoeker
Berichten: 41
Lid geworden op: za sep 06, 2008 8:19 pm

Bericht door Peet Groeneweg »

:D Mooi gevonden Martin, proficiat!

Op Virtual Earth is helaas alleen maar nieuwbouw te zien. :(
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 982
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bewijsfoto?

Bericht door Theo.B. »

Links van de kerk. Lijkt verdacht veel op het zp. Heb geen huisnummer van de kerk kunnen vinden.
http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/provenierskerk.htm
Onderste foto.
Peet Groeneweg
Zoeker
Berichten: 41
Lid geworden op: za sep 06, 2008 8:19 pm

Gelijk Theo

Bericht door Peet Groeneweg »

Goed gezien Ik denk dat je gelijk hebt, het zou dan de hoek met de Mauritsstraat moeten zijn. In '40 zijn alleen een paar muren van de kerk blijven staan de rest op de hoek was plat gegooid. De bomen zijn zo te zien onderweg. Bijgaand een uitsnede van jouw fotolink.
Bijlagen
kerkheilighartolde crop.jpg
kerkheilighartolde crop.jpg (51.42 KiB) 1249 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Van Oldenbarneveltstraat 99b

Bericht door Arnold Tak »

heb ik consequent op Het Gemeente Archief Rotterdam de adresboeken doorgespit, heb ik toch dit gegeven helemaal over het hoofd gezien
natuurlijk ben ik reuze blij met de oplossing
het pand ligt tussen de Mauritsstraat en de de Tuindersstraat, dus vanaf de Mauritsweg komend aan de linkerkant na de eerste zijstraat nog juist voor de r.k.-kerk van 'Het Allerheiligst Hart'
deze panden zijn in de brand na het bombardement verwoest
ik dank iedereen die een bijdrage aan de oplossing heeft geleverd bijzonder hartelijk voor hun bijdrage
Martin in het bijzonder dank ik weer dat hij het mogelijk maakt dat ik niet voor de eerste keer een exclusieve kaart aan mijn collectie Rotterdam kan toevoegen met een oplossing die ikzelf niet heb kunnen vinden, ondanks serieus zoeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”