0733g Filiaal Melkinrichting "De Landbouw" Utrecht vermoedelijk

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0733g Filiaal Melkinrichting "De Landbouw" Utrecht vermoedelijk

Bericht door Arnold Tak »

Deze kaart dateert m.i. van omstreeks 1920.

Op de winkelruit staat de volgende tekst:
- in grote letters: Filiaal Melkinrichting "De Landbouw";
- in kleine letters: Verlof voor alcoholvrije dranken. A. Huis in 't Veld. Melkhandel.

In het telefoonboek van 1915 van Utrecht staat het volgende:
Melkinrichting "De Landbouw", A. Huis in 't Veld, Obrechtstraat 14, Tel: 2509.
In het Utrechtsarchief zit een foto van de heer A. Huis in 't Veld, Obrechtstraat 14. Het is nagenoeg zeker dat dit de heer is, die rechts op de onbekende fotokaart is afgebeeld.
In de Obrechtstraat te Utrecht was de melkinrichting zelf. Het is mij bekend dat deze melkinrichting meerdere filialen had in de stad, maar waar was dit filiaal ????
In ieder geval niet in de Obrechtstraat 10-14.
Bijlagen
melkinrichting.jpg
melkinrichting.jpg (233.22 KiB) 1607 keer bekeken
Niet geregistreerd

foto melkhandel

Bericht door Niet geregistreerd »

Beste Arnold,

De foto van de Utrechtse Melkhandel is volgens mij een foto van de Vleutenseweg, tegenwoordig nummer 179.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Vleutenseweg 175 Utrecht

Bericht door Theo van Gijlswijk »

De suggestie Vleutenseweg lijkt mij correct, hoewel er aan beide panden nogal wat is geknutseld.
Zie de foto in het Utrechts Archief.
http://www.hetutrechtsarchief.nl/collec ... 1990/72297
Niet geregistreerd

Vleutenseweg

Bericht door Niet geregistreerd »

Is inderdaad nummer 175, had per ongeluk de verkeerde kant op geteld. Het blok huizen dat rechts van de lantarenpaal begint (op de archieffoto) is voltooid rond 1914. Het winkelpand zal kort daarna gebouwd zijn denk ik.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Utrecht, Vleutenseweg 175

Bericht door Arnold Tak »

mij niet bekende oplosser en Theo, wat ben ik reuze in mijn sas met deze oplossing. Deze voormalige gastkaart maakt namelijk inmiddels deel uit van mijn eigen collectie en heb ik na ruil verkregen. Ik ben 'dol' op dit soort afbeeldingen met winkels en dan ook nog met opschrift en volk voor de deur. Mooier kan je ze bijna niet hebben. Dus..... dank, dank, dank. Jullie hebben een oudere man (want 62 is nog niet oud) weer heel blij gemaakt.
Wim Wenselaar

Bericht door Wim Wenselaar »

Arnold Tak schreef:[ATTACH]1028[/ATTACH]

Deze kaart dateert m.i. van omstreeks 1920.

Op de winkelruit staat de volgende tekst:
- in grote letters: Filiaal Melkinrichting "De Landbouw";
- in kleine letters: Verlof voor alcoholvrije dranken. A. Huis in 't Veld. Melkhandel.

In het telefoonboek van 1915 van Utrecht staat het volgende:
Melkinrichting "De Landbouw", A. Huis in 't Veld, Obrechtstraat 14, Tel: 2509.
In het Utrechtsarchief zit een foto van de heer A. Huis in 't Veld, Obrechtstraat 14. Het is nagenoeg zeker dat dit de heer is, die rechts op de onbekende fotokaart is afgebeeld.
In de Obrechtstraat te Utrecht was de melkinrichting zelf. Het is mij bekend dat deze melkinrichting meerdere filialen had in de stad, maar waar was dit filiaal ????
In ieder geval niet in de Obrechtstraat 10-14.
Het adres van dit filiaal is Vleutenseweg 175 Utrecht. De voorpui is geheel gewijzigd (helaas) en de deur naar de melkwinkel is vervallen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht (stad)”