0723 H. GROENEWOUDT aannemer schilderwerken, waar in Groningen?

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0723 H. GROENEWOUDT aannemer schilderwerken, waar in Groningen?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde en beschreven fotokaart
afgezonden aan mej. H. Dusfel Buning in het ziekenhuis te Groningen
p.f. (pro ficiat?) van Hendrik (van H. Groenewoudt?) en Anna
hun huisnummer is wat vaag, mogelijk 124 of 127 of 12A
Bijlagen
0723.jpg
0723.jpg (82.6 KiB) 1728 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Hendrik Groenewoudt, schilder, 27 jaar, geboren in Groningen, trouwt in 1902 in Groningen met Johanna Buning uit Vries. Hij overlijdt in 1948 in Groningen. Dus zoeken in Groningen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Harm Renkema, zou jij je licht er eens over willen laten schijnen, alsjeblieft?
misschien heb je een oud telefoonboek van Groningen ..
alvast bedankt voor je moeite
Arnold
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Hendrik Groenewoudt, schilder, 27 jaar, geboren in Groningen, trouwt in 1902 in Groningen met Johanna Buning uit Vries. Hij overlijdt in 1948 in Groningen. Dus zoeken in Groningen.
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

0723

Bericht door wijngaarden »

deze aannemer staat helaas niet in het landelijk telefoonboek van 1924 ,1940 en 1942 met als plaats groningen.
niet iedereen had telefoon ..
:)
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

H. Groenwoudt komt voor in de bouwdossiers van Groningen met als adres Jacobijnerweg nr 8 (1908) en
Jacobijnerweg 73 (1912). Telefoonboek 1915 pag.357 Tel. 1403 Groenewoudt H. Jacobijnerweg.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Jan, bedankt voor je oplossing
ik heb Harm Renkema -bij mij bekend staand als Groningendeskundige- via de mail gevraagd om er nog eens naar te kijken
ik hoop dit ZP na zijn reactie snel bij 'opgelost' te kunnen plaatsen
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie van Harm Renkema via de mail

Bericht door Arnold Tak »

Dit Zoekplaatje had al mijn aandacht. Jacobijnerweg was mij ook al bekend als link naar H. Groenewoudt. Alleen ik kan het nog niet definitief aanwijzen als Jacobijnerweg. De bebouwing is in de jaren zestig en later volledig gesloopt. Op de foto's die ik er van heb komt dit pand niet voor. Indien Jacobijnerweg zou dit de hoek Boterdiep/Jacobijnerweg moeten zijn. Maar daarvoor heb ik nog geen aanwijzingen. De foto houdt echter mijn aandacht.
Harm Renkema

Bericht door Harm Renkema »

Hallo Arnold,

Toch nog maar even een andere richting gezocht. Had nog een stapel foto's van eind jaren zeventig/tachtig van de Hortusbuurt in Groningen. En zowaar daar kwam ik het bewuste pand tegen. Het betreft de hoek Nieuwe Kijk in 't Jatstraat/Noorderbinnensingel. Een ander deel van de stad dan de Jacobijnerweg. Zo zie je maar dat het weer onder de aandacht brengen van een oud zoekplaatje toch zijn vruchten kan afwerpen.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Hoek Kruissingel

Bericht door Martin Snuverink »

Op http://maps.live.com/ is goed te zien dat het hoekpand nog steeds bestaat. Het is aan het linker einde van de Nieuwe Kijk in 't Jatstraat en neit op de hoek van de Noorderbinnensingel, maar de Kruissingel. De lage huisjes aan de Kruissingel zijn er ook nog. De huizen in de Nieuwe Kijk in 't Jatstraat zijn vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Groningen (stad)”