0164 dorp in puin


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0164 dorp in puin

Bericht door Arnold Tak »

twee fotokaarten die op elkaar aansluiten en de ravage laten zien die in een dorpsomgeving is aangericht
ikzelf heb het vermoeden dat het opnames zijn uit WO2 gezien de kleding
de aansluiting is te vinden in de naarboven stekende stok naast de horizontale witte lat
Bijlagen
0164.jpg
0164.jpg (138.84 KiB) 897 keer bekeken
0165.jpg
0165.jpg (94.23 KiB) 894 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Hoorn, Drieboomlaan

Bericht door Arnold Tak »

op 6 maart ontving ik onderstaande mail:

Beide foto’s zijn genomen op 7 juli 1944 aan de Drieboomlaan in Hoorn. Op die dag kwamen om ± 08.00 uur twee (Amerikaanse) vliegtuigen (een jager en een bommenwerper) met de vleugels tegen elkaar waardoor deze neerstortten. De wrakstukken kwamen op diverse plekken in Hoorn terecht. De bommen kwamen terecht op de Drieboomlaan en directe omgeving.
Een bom kwam terecht op nr. 39 waar de familie Kramer woonde. Mw. Kramer werd gedood, haar man gewond en hun kind werd (zonder letsel) onder het puin vandaan gehaald.
Ik verwacht u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Uiteraard zijn er nog diverse gegevens van deze crash beschikbaar. Ik hoor het graag als u ook deze informatie wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Jacques Wester
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

heel graag dank ik Jacques Wester voor zijn oplossing. Mocht hij me nog de weg kunnen wijzen naar een bewijsopname, dan houd ik me van harte aanbevolen. Jacques, je kunt ook rechtstreeks mailen naar arnoldtak@planet.nl
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Drieboomlaan Hoorn

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Bewijs met foto is te vinden op de volgende website:
http://www.comite4045.nl/hoorn.htm
ongeveer halverwege onder het kopje De Crash.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”