4529 afdalende autoweg met bocht naar links langs afgraving, kerk op achtergrond

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4529 afdalende autoweg met bocht naar links langs afgraving, kerk op achtergrond

Bericht door Arnold Tak »

het zonlicht komt van links, dus weg oost-west?
links van het kerkgebouw staan diverse huizen
de heuvel links lijkt voor een deel uit zand te bestaan
het bord rechts van de auto is onleesbaar
helemaal rechts een bordje met 30 KM
Bijlagen
4529.jpeg
4529a.jpeg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Het zijn geen huizen. Die drie puntdaken maken deel uit van het dak van de kerk, als een soort dakkapellen links van het middenschip. Dat geldt ook voor het hogere gedeelte links daarnaast. Waarschijnlijk vormt dat het transept.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Vaesrade

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Nuth, Vaesrade met Sint-Servatiuskerk

Bericht door Arnold Tak »

Peter, weer een dijk van een oplossing. Ondanks het verhoudingsgewijs kleine kerkje ten op zichte van de gehele afbeelding heb je de juiste plek weer weten te achterhalen. Weer een groot compliment en applaus waard (doe ik ook altijd echt). Heel hartelijk bedankt weer voor deze mooie oplossing.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

zelfde plekkie

Bericht door Arnold Tak »

ik had ook deze kaart nog liggen, maar hij bood zo weinig informatie, dat ik hem maar niet wilde plaatsen
ik vond wel dat hij dezelfde sfeer had als de inmiddels opgeloste 4529 met Sint-Servatiuskerk in Vaesrade
nu ik de kaart nog eens goed bekeek, zag ik toch wel wat overeenkomsten, ook al stond op de opgeloste kaart geen straatverlichting
maar wat wel overeenkwam was de ventweg links, de blokken natuursteen in de berm, de omgeving met uit zand bestaande heuvels e.d.
en ineens zag ik op beide kaarten dezelfde bomengroep en daarnaast ook nog een boom met identieke takken als op beide kaarten
kan dus niet missen, dezelfde weg maar iets hoger / vóór de reeds opgeloste opname
zullen we dit dan ook maar Vaesrade noemen, ook al liggen Hoensbroek, Treebeek en Nuth in de buurt?
Bijlagen
4529b.jpeg
4529c.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Limburg”