1717g IJs en Melksalon Zuid Holl-Bieren Billard

Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ik twijfel eraan of het huisnummer 1 is. Misschien is het huisnummerbord donker en staan er 2 witte cijfers op. Brengt het origineel hier enig licht in?
De straat op de achtergrond loopt naar links schuin weg. Dit zou kunnen betekenen dat er een driehoekig pleintje is waar de straat op de voorgrond en de schuine straat samenkomen (eigenlijk uit elkaar gaan, divergeren).
In Haarlem heb ik niets kunnen vinden waar dit beeld in past. Deze huizen dateren van rond 1900 en zouden verder het beste passen in en rond de generaal Cronjéstraat. maar ook daar geen match.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

huisnummer is geen huisnummer

Bericht door Arnold Tak »

omdat mijn gast me mailt of ik hem zijn kaart wil teruggeven, heb ik de kaart zojuist weer in mijn handen en kijk nog gauw naar de laatste reacties op deze site
om elke twijfel m.b.t. het huisnummer weg te nemen, heb ik nog even een loep op het huisnummerbordje gezet en wat zie ik nu tot mijn verrassing, maar ook ontsteltenis??
het is geen huisnummerbordje met daarop een 1 maar een anker
volgens mij is dit het teken dat hier een hulpmiddel valt te verkrijgen in geval van een drenkeling (waarom eigenlijk niet het teken van een reddingsboei?)
één van de beide straten moet dus aan het water liggen
dan denk je niet direct aan een singel, maar eerder aan een kade met een steile kant
hopelijk kunt u, geacht college van puzzelplaatjesoplossers, hier iets mee en heb ik het zoekproces weer van extra brandstof voorzien
succes!
(sorry dat ik het niet direct had gezien natuurlijk) :(
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

?

Bericht door Theo.B. »

Zien we dan in de spiegeling misschien het dak van een woonboot?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

weerspiegeling

Bericht door Arnold Tak »

Theo, in de laatste letters op de ruit ter hoogte van SALON zie ik de weerspiegeling van een klein schoorsteentje en iets met de dikte van een boom
in ieder geval ook een schuin dak waarvan de dakbedekking (rubberoid) is vastgezet met latjes (verticaal van nok naar goot), ziet eruit als een loodsje
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

dit is 100 % zeker op hoek amsterdamsevaart / nagtzaamstraat ( vroeger oosterstraat )
de volgende argumenten :

de lantaarnpaal heb ik gevonden op andere foto's van de amsterdamse vaart , met als extra bevestiging het witte verstevigingsdriehoekje onder de lamp.

de hoek die het huizenblok maakt, kon ik in haarlem t.o.v. de zonnestand ( zonnescherm )alleen plaatsen over genoemde locatie.

eerder genoemd had haarlem een luxor theater

op streetview is geheel nieuwe vervangingsbouw te vinden , echter als men goed kijkt is nog een raam en een deur die op de achtergrond te zien is . deze is op streetvieuw nog te zien ..let hierbij op dat de rechter stijl van de deur in het midden staat van het raam ...

op deze hoek zat vroeger inderdaad een cafe n.l. cafe ,,dieben ,, op de ander hoek zat bakkerij ,,grol,,
dit pand is bij bombardement verwoest in 1943 , hierbij kwamen de 2 kinderen van de bakker om..
telefoonboek 1950 geeft als adres amsterdamsevaart 68

al lang had ik deze lokatie op het oog echter direct foto bewijs kon ik niet vinden .

een zeer betrouwbare getuige welke 2 straten verder is opgegroeid, bevestigt mijn visie en heeft geen enkele twijfel .
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

wellicht niet helemaal duidelijk het is natuurlijk in haarlem
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

inmiddels ook fotografisch bewijs gevonden en gemaild naar arnold
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Sander, ik wist wel dat het Haarlem was. Maar jij bent er veel beter thuis. Mooi opgelost! Een logische plek overigens, ook met dat anker (achteraf ge... van mij).
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Haarlem, Amsterdamsevaart / Nagtzaamstraat

Bericht door Arnold Tak »

bewijsopname ingezonden door Sander
ik dank iedereen -mede namens mijn gast- die aan het oplossen van dit ZP-tje heeft meegewerkt en natuurlijk Sander, die het laatste zetje heeft gegeven
Bijlagen
bewijs zoekplaatje  cafe dennis 001.jpg
bewijs zoekplaatje cafe dennis 001.jpg (244.74 KiB) 1856 keer bekeken
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Volgens mij heeft Sander wel iets meer gedaan dan het laatste zetje gegeven.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Haarlem”