1615 gezicht op bruggetje door poort

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1615 gezicht op bruggetje door poort

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
op achterzjde gedrukt (in klein vignet): L&H en verder rechtsonder: Bradux 87338
kaart dacht ik ooit eerder geplaatst op mijn terziele gegane site, toen is er volgens mij gedacht aan Delft, Vrouw Jutteland
Bijlagen
1615.jpg
1615.jpg (118.38 KiB) 1356 keer bekeken
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Delft

Bericht door Wim »

Dit is volgens mij het poortje van het Bagijnhof in Delft. Zie http://users.skynet.be/andre.both/genea ... em2-01.htm, onderste groepje afbeeldingen. De situatie tegenover het Bagijnhof met klein pandje en nog een poortje is hier te zien:

http://www.bing.com/maps/default.aspx?v ... &encType=1
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Volgens mij heeft Wim gelijk. Op " Collectie.Delft.nl " is een foto te vinden van de zelfde situatie in 1961. Men moet wel uitvergroten. Referentie: 13872
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Tuurlijk klopt dit. Ik ben talloze malen over het bruggetje en door het poortje gelopen.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Delft, Oude Delft, poortje Bagijnhof

Bericht door Arnold Tak »

Wim, knap gevonden en Jan, fijn dat je hebt meegedacht en ook met aanvullend beeldmateriaal kwam. Heren, het was me weer een groot genoegen .....
Weer heel graag tot een volgende gelegenheid. Trouwens, jullie zijn natuurlijk ook van harte uitgenodigd. Ik heb reeds 4 aanmeldingen en jullie weten: hoe meer zielen, hoe meer vreugd. ENNNN .... dat geldt voor al mijn sitebezoekers, dus dames en heren, schroom niet en meldt u aan. Het kost niets. Ik zou zo al spontaan 10 tot 15 namen kunnen noemen van mensen die ik graag zou verwelkomen. Dus .... ik hoor graag van jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Delft”