1014 VAKTEEKENSCHOOL reactie wijst in de richting van H.I. Ambacht


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1014 VAKTEEKENSCHOOL reactie wijst in de richting van H.I. Ambacht

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
naast de ingang een gedenksteen met de tekst: de eerste steen gelegd door W.L.J. Spoor
achter het vensterglas is een bordje te lezen met de tekst: handwerk mode-vakschool
Bijlagen
1014.jpg
1014.jpg (98.31 KiB) 1878 keer bekeken
Evert Spoor

1014 Vakteekenschool

Bericht door Evert Spoor »

Ik ken het pand niet, maar naar ik aanneem betreft het hier een 1e steenlegging van een gebouw te Hendrik Ido Ambacht.

Gezien de staat van de foto en de kledij van de figuranten schat ik de opname van begin vorige eeuw.
Eigenlijk komt er dan maar 1 WLJ Spoor in aanmerking, t.w. Willem Lodewijk Joost Spoor (geboren 13-02-1903).
Hij was de enigste zoon van Willem Spoor, burgemeester van HI Ambacht, van 1896-1911. In die hoedanigheid zal zoonlief wel vaker een eervolle handeling hebben mogen verrichten.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie aan Evert

Bericht door Arnold Tak »

wat leuk dat deze mijnheer Spoor zich werpt op een ZP van een mogelijk vóór-familielid Spoor. Hartelijk dank voor de informatie. Mogelijk brengt dit de oplossing dichterbij.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reactie wijst in de richting van H.I. Ambacht

Bericht door Arnold Tak »

kunt u als zeer gewaardeerde sitebezoeker en super-internet-afzoeker misschien iets met deze aanvullende info?
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

In de Kerkstraat in H.I. Ambacht staat een pandje met zonneschermen dat sprekend lijkt op de Vakteekenschool. Ook de belendingen links en rechts kloppen voor zover zichtbaar.

http://maps.live.nl/?cp=51.850184145199 ... &alt=-1000
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

H.I. Ambacht, Kerkstraat

Bericht door Arnold Tak »

Wim, ik heb me ook in de lucht begeven en kom tot dezelfde conclusie. Kanniemissuh. Heb je lang boven H.I.Ambacht moeten cirkelen? Reuze bedankt!
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Nee het was maar een korte vlucht. Boven Den Haag was vandaag een vliegverbod, dus je moet toch wat hè?
Rien Roodzant
Senior Zoeker
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 6:54 pm

Bericht door Rien Roodzant »

Wim en Arnold, het klopt als een bus hoor! In de "vakteekenschool" zit nu een Italiaans Restaurant, Bella Milano. Het adres is Kerkstraat 7. Hierbij de foto.
Bijlagen
bella-mil-vk.jpg
bella-mil-vk.jpg (190.76 KiB) 1806 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”