1234g huis van "de jongste bewoner"


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1234g huis van "de jongste bewoner"

Bericht door Arnold Tak »

laat ik alvorens ik met de beschrijving van deze kaart aanvang even wat nieuws van het thuisfront geven. Zoals u als trouwe bezoeker van deze site zult hebben bemerkt, heb ik er de laatste tijd wat minder aandacht aan kunnen besteden, in ieder geval veel minder dan me lief is. Studie en werkzaamheden vragen veel tijd. Gelukkig kan ik meedelen dat de toekomst er wat tijdgebrek wat rooskleuriger gaat uitzien. En dat is helemaal mooi meegenomen, want ik heb hier nog een berg gastplaatjes liggen die ik graag zou gaan plaatsen. Geachte sitebezoeker, het blijft dus zin hebben de komende tijd mij zo af en toe eens 'aan te klikken'.
Dan nu de beschrijving van deze kaart:
belijnde ongelopen maar beschreven fotokaart
de jongste bewoner van dit huis (Therus) feliciteert zijn tante mevrouw Kolff Kolff (haar man heet Jan)
Bijlagen
1232g.jpg
1232g.jpg (83.95 KiB) 1488 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Kolff is een bekend patriciërsgeslacht. De naam Gualtherus (Therus) kwam hier veel voor. Kolff genealogieën zijn op internet te raadplegen. Dit is nogal een uitzoekerij, maar hiermee zou de plaats van het huis te vinden moeten zijn. De rest lukt dan ook.
Martin Snuverink
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Naarmate ik aandachtiger deze foto bekijk, krijg ik meer het gevoel dat dit niet in Nederland is. Misschien in Engeland.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Badhuisweg 79, Den Haag

Bericht door Wim »

Dit kwam me bekend voor en inderdaad, het is Den Haag of eigenlijk Scheveningen: Badhuisweg 79.

http://www.gemeentearchief.denhaag.nl/h ... 7138a56857

http://www.funda.nl/woningaanbod/koop/d ... KoopObject
(bovenste loepje op de Badhuisweg, naar ZW kijkend)
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Den Haag, Badhuisweg 79

Bericht door Arnold Tak »

Wim, reuze bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”