1215g 2 vrouwelijke wat oudere bromnozems


Alle zoekplaatjes die zijn opgelost, kunt u hier nog eens nakijken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1215g 2 vrouwelijke wat oudere bromnozems

Bericht door Arnold Tak »

grappige foto 9 bij 9 cm.
2 dames rusten uit van een mogelijk wilde brommertocht, de helmen nog op de grijze krullen
achter hen een neonreclame-uithangbord van het dagblad Tubantia, rechts ernaast een kapperszaak
de voorste brommer is van het merk RAP (in Rotterdam -waar die dingen volgens mij werden gemaakt/vandaan kwamen- hadden ze als bijnaam: Rotterdams Afval Product; ook toen al was de humor niet altijd van een hoog niveau)
rechts een vrachtwagen, met op de achterklep de tekst: Fa. Eshuis & Koedijk
bouwmaterialen Almelo
zitten de dames hier dus op een muurtje in Almelo?
Bijlagen
1215g.jpg
1215g.jpg (141.72 KiB) 1989 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Zie ik daar rechts een Fiat dealer?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

De foto is op zijn oudst van 1958.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Brandweerkazerne?

Bericht door Theo.B. »

Op de hoek van de straat staat een toren. Zou dat een slangentoren van een brandweerkazerne kunnen zijn?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

In 1950 zat de fa Eshuis & Koedijk aan de Boddenstraat 20a in Almelo. Hiermee zie ik geen overeenkomst. De fot is waarschijnlijk in Almelo genomen. Borne, Hengelo en Enschede zijn veel minder waarschijnlijk.
De toren is gewoon een sierhoektoren die bij de architectuur van het interbellum hoort.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Almelo, het Schokland vanaf Grotestraat

Bericht door Martin Snuverink »

We kijken vanaf de Grotestraat het Schokland in, in de richting van de Werfstraat, De Waag en AA-kade. Er is hier veel veranderd, maar de gevelwand links inclusief het ronde torentje bestaat nog volledig. Zie http://nederland.toen-en-nu.nl/almelo-s ... plein.html. Kennelijk was het riviertje de Aa in 1933 overkluisd en later weer opengemaakt.
http://maps.live.com/ geeft fraaie vogelvluchtbeelden.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Mooi gezien, Martin. Pak em beet 30 meter voorbij het torentje en dan iets rechts, heb in mijn "almelose jaren" regelmatig mijn boodschappies gedaan in toen nog de supermarkt van V&D. Er is bij mij echter totaal geen lampje gaan branden.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Almelo, het Schokland vanaf Grotestraat

Bericht door Arnold Tak »

Martin, weer een onbekende foto door jou op zijn juiste plek gebracht. Hartelijk dank daarvoor. Ik hoop maar dat je tot in lengte van jaren plezier mag blijven houden in het oplossen en voldoening halen uit het telkens weer kunnen 'de juiste plaats bepalen' van al dat ongelokaliseerde spul.
Plaats reactie

Terug naar “Opgelost”