0997g vaten, vaten en nog eens vaten

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0997g vaten, vaten en nog eens vaten

Bericht door Arnold Tak »

fotokaart verzonden op 21 juni 1940 vanuit Rotterdam (dus van na het bombardement op 14 mei)
verzonden naar Breda
op de hoek van de straat een ijzeren 'krul' (excusez le mot, in Rotterdam noemen we zoiets een pisbak)
de vrachtauto lijkt ouder dan die welke in 1940 rondreden
minimaal 2 mannen lopen met een hamer in hun handen welke lijkt op een schoenmakershamer
de opname hebben we zelf niet 1-2-3- als Rotterdam kunnen herkennen
geeft de straatlantaarn mogelijk goede richting aan een oplossing ?
Bijlagen
0997g.jpg
0997g.jpg (126.87 KiB) 972 keer bekeken
Niet geregistreerd

Rotterdam, Rivierstraat

Bericht door Niet geregistreerd »

Het is toch wel bedroevend dat jullie dit niet 1,2,3 als Rotterdam herkennen, terwijl deze Hagenees hetl 1,2,3,4 als Rotterdam herkent!
Dit is de Rivierstraat gezien naar de Calandstraat. De bebouwing in de Rivierstraat is zelfs nog vrijwel ongeschonden aanwezig, maar die aan de noordzijde van de Calandstraat is door kantoorgebouwen vervangen. Overigens was die bebouwing in de Calandstraat nog vrij nieuw, omdat die gebouwd was op de gedempte Westerhaven.
Zie GAR foto cat. nr. 1993-6563 (uiterst rechts). Ook http://maps.live.com/ geeft een mooi overzicht.
Arnold, in ieder geval weer een mooie aanwinst voor je Rotterdam-verzameling.
Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Rivierstraat gezien naar de Calandstraat

Bericht door Arnold Tak »

1, 2, 3, 4, 5 en rood is mijn gezicht
wat een ondeugende manier om me 'mijn vet te geven'
maar eerlijk, ik moest hartelijk lachen toen ik je reactie las, Martin
van de Rivierstraat heb ik in eigen collectie helemaal niets (dus geen foto en geen PBK) en ook in mijn boeken is er nauwelijks tot niets afgebeeld
vandaar dat ik niets had dat bij me ging rinkelen
nu is het wel zo dat deze kaart HELAAS niet van mij is en alles wat ik als gastkaart krijg, onvoorbereid en onuitgezocht plaats om zo niet alleen de meest onmogelijke en bijna onoplosbare plaatjes aan jullie -het college van geleerden- voor te leggen
ik denk dat we hier zien L.F. de Bruijn & Co., groothandel in wijnen op nummer 1.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”