5310 hele grote groep ruiters en fietsers op versierde fietsen


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes van gezelschappen en groepen die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5310 hele grote groep ruiters en fietsers op versierde fietsen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
deze kaart is een groot raadsel
volgens mij staat het gezelschap opgesteld om te vertrekken
er lopen mannen rond met emmers waarin flessen
bijna alle mannelijke deelnemers hebben een sjerp om
fotokaart met gedeelde achterzijde
het geheel maakt op mij toch wel de indruk dat de opname in Nederland is gemaakt
Bijlagen
5310.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Dit geeft mij sterk de sfeer van vlak na de oorlog. Toen waren o.a. in Den Haag ruiterfeesten en behendigheids wedstrijden voor kinderen met versierde fietsen. Dit herken ik niet als Den Haag, maar in andere plaatsen zal ook wel zoiets georganiseerd zijn geweest. Dergelijke evenementen waren op Houtrust, Malieveld en Alexanderveld. Hier waren ook de politie en brandweer van de partij, o.a. demonstraties met paarden en motoren met zijspan.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

tijdsindicatie

Bericht door Arnold Tak »

Hallo Hans, bedankt voor je reactie en even inhaken daarop. Qua festiviteit is er wellicht een overeenkomst met wat jij beschrijft. Qua tijdsbepaling zit je te dicht bij huis. Het was beter geweest als ik er in de beschrijving een geschatte tijdsperiode had bijgezet. Volgens mij zit je met 1915-1920 meer in de buurt. Dus iets zoals 100 jaar onafhankelijkheid (1913), einde Eerste Wereldoorlog, Wilhelmina 20 jaar koningin, een Koninginnedag in die periode, een zoveel honderdjarig bestaan van een gemeente of iets van dien aard.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Intrigererend: vijf 'knechten' met platte pet, die ieder met twee emmers sjouwen. Opvallend dat er drie direct bij de groep fietsers is betrokken. Het was duidelijk niet bedoeld om de paarden te drenken.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1913

Bericht door Arnold Tak »

ik doe maar een wilde suggestie …...

https://www.delpher.nl/nl/kranten/view? ... 21%3Aa0007
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Dit lijkt me in de roos, Arnold.
Plaats reactie

Terug naar “Gezelschappen en Groepen”