3561g feest 24 Aug. - 3 Sept. 1907

Gesloten
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3561g feest 24 Aug. - 3 Sept. 1907

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
de fotokaart heeft nr. 13, moet dus wellicht een grote serie zijn geweest
wat FEESTDECADE betekent? geen flauw idee
moet trouwens een flink feestje zijn geweest, 11 dagen lang feesten
de serveersters in traditionele kleding
ik weet niet waarom, maar op mij komt het Brabants over (is slechts een idee van mij)
Bijlagen
3561g.jpg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ziet er nogal bordkartonnerig uit.

De Feestdecade vond plaats in de Harmonie in Groningen. Is dit een groot decor of nagebouwd iets?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

nepgevel

Bericht door Arnold Tak »

Peter, nu ik nog eens wat scherper kijk naar aanleiding van je opmerking 'boardcarton' denk ik dat je het bij het juiste eind hebt. Ik dacht eerst een horecagelegenheid naast een echte boom. De boom is wel echt, maar de rest niet als ik kijk naar de ramen boven de luifel. Ook links zie ik ineens een ander soort bebouwing opdoemen. De tafeltjes en stoeltjes staan in het zand. De witte plaat helemaal links boven de luifel laat een verticale naad zien en lijkt daar te zijn bevestigd.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Tuin van de Harmonie, Groningen?

Bericht door Peter Smaardijk »

Zie http://kranten.kb.nl/view/article/id/ddd%3A010890459%3Ampeg21%3Ap002%3Aa0032: Zoo krijgen we in den tuin van rechts naar links omgaande: een groote inrichting in Zuidduitschen stijl van de Dortmunder Ritterbrauerei met Wiener Schrammeln, die gewoonlijk heel luidruchtig doen; daarnaast komt een echt Japansch theehuis met echte (!) Geisha's, op zijn beurt weer geflankeerd door een huisje, zooals men aan den Moezel vindt met echte Moselmädel [...] De Neurenberger stijl is aangenomen door een filiaal van de Dortmunder Actienbrauerei [...] [enz. enz. enz.]

Ik zie reclame voor iets Dortmunds, en dat is waarschijnlijk bier. Twee mogelijkheden dus in die tuin...
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Groningen, tuin van de Harmonie

Bericht door Arnold Tak »

dus niks Brabant, maar een schijngevel in het hoge noorden. Peter, je hebt het varkentje weer professioneel gewassen. Ik ga helemaal mee met je oplossingsrichting. Decade klopt, tijdstip klopt, Dortmund klopt, traditionele kleding klopt. Alles klopt. Bedankt ook nu weer.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Groningen (stad)”