3493 Mercerie Nouveautés Maison. P. Cunin Hotel nr. 45


Hier staan de nog niet opgeloste zoekplaatjes uit het buitenland die ouder zijn dan 6 weken.
Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3493 Mercerie Nouveautés Maison. P. Cunin Hotel nr. 45

Bericht door Arnold Tak »

belijnde en beschreven fotokaart, niet per post verzonden
tekst bevat geen aanwijzing, geschreven door Marie Rose en verder Marius en Pauline
ahter de winkeldeur hangen prentbriefkaarten ter verkoop
Bijlagen
3493.jpg
3493a.jpeg
3493b.jpeg
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Ik zie tweemaal een prentbriefkaart van de Notre Dame in Parijs, zou deze kunnen zijn
http://www.delcampe.net/page/item/id,23 ... age,D.html
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Wim schreef:Ik zie tweemaal een prentbriefkaart van de Notre Dame in Parijs, zou deze kunnen zijn
http://www.delcampe.net/page/item/id,23 ... age,D.html

Ik had ze inderdaad gezien, maar ik vind dit plaatje zo weinig Parijsachtig... Toch zou het kunnen, in een klein straatje in een buurt geannexeerd in 1860 (tussen de belastingmuur en de maarschalkenboulevards, dus de "buitenschil" van de gemeente). Ik heb het vooralsnog niet kunnen vinden.

De stenen zijn mogelijk witte geglazuurde, met banden ertussen van stenen met een andere kleur glazuur (groen kwam wel voor).

Dat nummer 45, is dat op het ovale bordje boven de hotelingang? Ik kan het niet lezen. Ovale bordjes in Parijs ken ik eigenlijk niet...
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

huisnummerbordje

Bericht door Arnold Tak »

onder HOTEL en boven de deur rechts is een ovaal huisnummerbordje aangebracht, witte/lichte cijfers op een zwarte/donkere achtergrond
heel graag feliciteer ik Wim met zijn opmerkelijke waarneming; in de rechter rij is inderdaad de vijfde van boven en de onderste (de tiende) de Notre Dame met zijn twee torens. De vijfde heeft de basis links en de onderste rechts.
Plaats reactie

Terug naar “Buitenlands”