3308 overheidsgebouw Raadhuis?

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

3308 overheidsgebouw Raadhuis?

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart

voor vandaag stop ik ermee
maar mocht u zich nog altijd verder grenzeloos willen manifesteren, despereert niet, want ik heb er nog wel een paar liggen
Bijlagen
3308.jpg
3308a.jpeg
3308 1.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Rusland?

Bericht door Peter Smaardijk »

"Gorodskaja uprava" - dat betekent "stadsbestuur"...
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold, is het mogelijk de beide wapens en het opschrift boven de linker deur beter in beeld te krijgen?

Overigens, dit is dus duidelijk Rusland, maar dan hebben we het wel over het Russische Rijk. Dus Baltische staten (goed mogelijk, gezien het Duitse opschrift op de achterkant) of gebieden die nu in, bijvoorbeeld, Polen liggen komen ook in aanmerking. Een groot zoekgebied!
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

My vote goes to Latvia

Bericht door Wim »

Dit gebouw staat in Jaunjelgava in Letland.
http://www.mobilytrip.com/guide/latvia/jaunjelgava
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Mooie vondst, Wim!

Het pand stamt uit 1912 (zie http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Jaunjelgavas_pasvaldiba.JPG) en was toen het stadhuis van Fridrichštadt (Friedrichstadt) in het gouvernement Koerland. Inderdaad een streek waar de Duitse landadel de dienst uitmaakte. De Duitse naam werd ingewisseld voor de Letse bij de onafhankelijkheid van dat land.

De wapens zijn dus die van de stad (links) en van het gouvernement (rechts).
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Letland, Jaunjelgava v/h Friedrichstadt

Bericht door Arnold Tak »

Peter, ik ben het helemaal met je eens. Een prachtige vondst van Wim. Wat een klasse frequenteert deze site toch. Ik zeg het met enige regelmaat tegen derden die mijn site niet kennen. Dat het toch wonderbaarlijk is wat het college van geleerden weet te achterhalen. Weet dat ik me bijzonder gelukkig prijs van jullie activiteiten deelgenoot te zijn. Ik voel me zeer vereerd met zulk eminent gezelschap.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in het buitenland”