1600g ATich drogisterij verfwaren Gez. Hoogeveen

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1600g ATich drogisterij verfwaren Gez. Hoogeveen

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
behangselpapieren en borstelwerk, sponzen en zeemleer
Fotografie en Briefkaartenhandel Ph. Haakman, Warmoesstraat 9, Groningen
kan het Zuidwolde zijn? (staat met potlood met een vraagteken achterop)
Bijlagen
1600gATich.jpg
1600gATich.jpg (183.79 KiB) 1613 keer bekeken
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Smilde?

Bericht door jan spoolder »

Lang heb ik gedacht dat de Gezusters Hoogeveen dit winkeltje dreven. Vandaag zag ik de foto weer en het is waarschijnlijk een man geweest, met de voornaam Gezinus.

Gezinus Hoogeveen geb. Hijkersmilde 15-9-1885 huwde 26-8-1910 in Smilde met Jantje Vredeveld geb. Hijken 8-5-1884. Gezinus overleed 3-5-1950.
In genlias staat hij vermeld als landbouwer, evenals enkele andere Gezini, maar op deze site blijkt dat hij zich in 1915 koopman (winkelier) noemde. In 1913, en wederom in 1917, was hij landbouwer. Een kortstondige carriere als koopman dus ...

Kan dit in Smilde geweest zijn? In 1915 bestond dit dorp alleen uit lintbebouwing langs de Drentsche Hoofdvaart, hier heb ik nog geen gelijkend pand kunnen vinden ...
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Dedemsvaart?

Bericht door jan spoolder »

In de beeldbank van de Historische Vereniging Avereest deze afbeelding aangetroffen. Waarschijnlijk Dedemsvaart, Kalkwijk (Julianastraat) of Langewijk.

http://www.mijnstadmijndorp.nl/groepen/ ... m/13657838
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

ontegenzeggelijk hetzelfde woonbedrijfspand

Bericht door Arnold Tak »

Jan Spoolder, je hebt 100% zeker hetzelfde pand gevonden op de door jou genoemde beeldbank. Het laatste stapje is nu nog dat de daar niet gelokaliseerde afbeelding van de exacte topografische plek wordt voorzien.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Dedemsvaart, Markt

Bericht door jan spoolder »

En daar is het laatste stapje. Het winkeltje stond aan de Markt in Dedemsvaart. Met dank aan Theo B. voor de link naar de beeldbank.

http://www.archieven.nl/maisi_ajax_prox ... iew=viewer
Bijlagen
Dedemsvaart Markt.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dedemsvaart, Markt

Bericht door Arnold Tak »

Theo.B. en Jan Spoolder, wat eendracht al niet tot stand brengt (zeg ik met 30 jaar werkervaring binnen een coöperatie). Hier maak je mijn gast en mij natuurlijk weer heel gelukkig mee. Wat een mooie prentbriefkaart trouwens van de Markt. Ik zal er eens naar uitkijken. Graag sluit ik af met een HARTELIJK BEDANKT.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Overijssel”