2707g paardentram in stedelijke omgeving

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2707g paardentram in stedelijke omgeving

Bericht door Arnold Tak »

belijnde gelopen fotokaart met zegel gestempeld 1905 Schiedam
er is maar een stempel, dus de kaart is volgens mij van en naar Schiedam gestuurd
op de kaart een paardentram, links een gebouw dat op een kerk lijkt en in het midden een gietijzeren kunstvoorwerp in een plantsoen
er is gedacht aan Rotterdam, maar dat is het niet, tenminste, ik herken het niet
misschien komt Den Haag eerder in aanmerking
Bijlagen
2707g.jpg
2707ga.jpg
2707gb.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

ik kreeg onderstaande mail van Guus Jeurissen

Bericht door Arnold Tak »

Hallo Arnold,

Foto 2707g is Arnhem. Eusebiusbuitensingel. Zijstraat rechts is Boulevard Heuvelink. Oplossing in coöperatie met Hans van den Berg. Ik stuur bewijsfoto.
Groet, Guus
Bijlagen
Arnhem.jpg
Arnhem.jpg
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Jan Lemmens had het goede antwoord al gegeven.
Vergist Guus Jeurissen zich misschien met een ander zoekplaatje?
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

/Users/janlemmens/Downloads/36751.jpg
jan lemmens
Senior Zoeker
Berichten: 983
Lid geworden op: di okt 28, 2008 8:38 pm

Bericht door jan lemmens »

Beeldbank Schiedam toont verschillende foto's van het Emmaplein met de vaas, geschonken door bewoners van het Singelkwartier ter gelegenheid van de inhuldiging van Wilhelmina in 1898. De kerk is de Singelkerk.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Arnhem, Eusebiusbuitensingel

Bericht door Arnold Tak »

Guus, bedankt voor je oplossing. Ik ga je verder antwoorden in je mail. Groeten aan Hans. Ik zal contact opnemen met de eigenaar en je wens overbrengen.

Nu ik dit bericht had geplaatst, zie ik dat er inmiddels al is gereageerd. Ik was even met iets anders bezig. Ik zal me nog eens in de materie verdiepen en kom er dan zo op terug. Schiedam ligt gezien 'het lopen' van de kaart natuurlijk het meest voor de hand.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Schiedam, Emmaplein

Bericht door Arnold Tak »

om een eind aan deze wat rommelige afhandeling van mijn kant te maken, nu de definitieve oplossing. Het smeedijzeren kunstvoorwerp valt ook nu nog te zien op de bewijsopname van Jan Lemmens. Ik moet beide heren uit het oosten des lands (deze keer kwam de wijsheid uit andere hoek) teleurstellen met hun oplossing, ik heb niet goed opgelet. Jan Lemmens dank ik deze keer met extra lof voor zijn snelle en treffende oplossing.
Vanwege de hele late plaatsing op vrijdagavond, de twee drukke dagen i.v.m. de beurs in Houten (heel laat naar mijn mandje en supervroeg op voor mijn doen) liep alles wat anders dan anders. Mijn excuses daarvoor.
Voor alle duidelijkheid nog even, de kaart was een gastkaart, maar ik verzuimde in eerste instantie om een g achter het nummer te plaatsen. De eigenaar is bij mij natuurlijk bekend.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Schiedam”