2696g school in wsch. Den Haag of Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

2696g school in wsch. Den Haag of Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

Goedendag, ik ben in bezit van een paar glasplaatfoto's van de Huishoudschool in de Graaf Florisstraat te Rotterdam.
Maar één foto van het complete gebouw waarvan ik dacht dat dit ook de bewuste school was in de Graaf Florisstraat, is dit dus duidelijk niet gezien de vormgeving aan de buitenzijde.
Hierbij de bewuste foto van de school waarvan ik niet weet waar deze zich bevindt, kan ook in Den Haag zijn natuurlijk.
Deze glasplaatfoto's heb ik inmiddels cadeau gedaan aan het museum in Rotterdam.
Wie de fotograaf is weet ik niet, het schijnt een Joodse fotograaf te zijn geweest die een gedeelte van zijn collectie aan een goede vriend in Scheveningen in bewaring heeft gegeven maar is deze nooit meer komen ophalen, dus ik neem aan en vele met mij dat deze fotograaf de oorlog niet heeft overleefd.
Er waren ook veel glasplaten bij die bepaalde objecten in Den Haag en omstreken weergaven, zoals: Duindorp.
Ook deze glasplaten zijn opgehaald door het Haagse gemeente museum.
Misschien dat U weet waar deze school heeft gestaan of nog steeds staat.
Met vriendelijke groet, H.Bos te Moordrecht.
Bijlagen
Rotterdamse H.H. School (0).jpg
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet Geregistreerd »

Dit was de lagere school aan de Paulus Buijsstraat 51 in Den Haag (Statenkwartier). Architect was J.J. Gort. De school is grotendeels afgebroken. De verdiepingen zijn verdwenen, maar het hek is er nog. Goed te bekijken met streetview. Een afbeelding van dezelfde opname uit 1920 is in bezit van het Haags Gemeentearchief. Zie http://www.haagsebeeldbank.nl/beeldbank ... sstraat%22.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Den Haag, Paulus Buijsstraat 51, lagere school

Bericht door Arnold Tak »

Martin, een supersnelle oplossing. Je kent je klassieken. Reuze bedankt weer en heerlijk altijd van je te horen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Haag”