2597 winkel van wed P. van der Kolk op nr. 61

Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Op qoop staat een foto van de Oosterstraat in Steenwijk met naar ik meen hetzelfde pand als H.W. Mol aangeeft.

http://www.www.qoop.nl/showimage.php?artikelID=10811639

In het Telefoonboek van 1915 komt de weduwe van der Kolk voor in Steenwijk, helaas zonder adres.
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

Mooi dat er nog een bewijsopname is opgedoken. Mijn bewijsopname komt uit: Jaap Houwer, Steenwijk Hoofdstad Steenwijkerland. Een inburgeringscursus tot "Klein Burger der Stad Steenwijk", Zelhem 2008, p. 124. Ik had de bronvermelding inderdaad achterwege gelaten, maar de bewijsopname valt eenvoudig te vergelijken met de huidige situatie, aangezien er maar twee panden echt zijn verdwenen. Dit overigens in tegenstelling tot de winkelpuien, waar geen enkele van resteert!

H.W. Mol
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Steenwijk, Oosterstraat

Bericht door Arnold Tak »

wat een spannend tracé leidde ook deze keer weer naar de oplossing. Peter kwam als eerste met Steenwijk, Martin leidde ons naar de Osterstraat, sloeg aan het tellen en Theo.B. dacht mee, H.W. Mol kwam met een bewijsopname (ik zag de gevelstraatlantaarn ter linker zijde op beide opnames!) en Dik voegde nog een andere bewijsopname toe. Tsjonge, wat een pracht van een samenwerking en uiteindelijke oplossing. Geweldig weer. Allemaal mijn hartelijke dank. De kaart heeft zijn weg inmiddels gevonden in de verzameling van een collega.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Overijssel”