0686 foto van voetbalelftallen opgesteld tussen bebouwing

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0686 foto van voetbalelftallen opgesteld tussen bebouwing

Bericht door Arnold Tak »

foto, gemaakt door:
Gebr. Pfeiffer.
Amateur-Photografen.
Bijlagen
0686.jpg
0686.jpg (93.37 KiB) 1665 keer bekeken
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Gebroeders Pfeiffer.

Bericht door Theo.B. »

Homepage met een beknopte beschrijving van deze heren. Tevens enkele woonplaatsen.
Tweede helft van de pagina.
http://www.pfeifferstamboom.nl/verhaal/ ... rij_n.html
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

detailscans

Bericht door Arnold Tak »

misschien enthousiasmeren bijgaande scans u om nog eens naar dit zoekplaatje te kijken
Bijlagen
0686a.jpg
0686b.jpg
0686c.jpg
jeyken
Junior Zoeker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 28, 2011 1:29 pm

Voetbalvereniging VUC

Bericht door jeyken »

Deze foto doet me sterk denken aan een andere foto met mannen op een weiland en die heel moeilijk te plaatsen was.
Deze geeft echter houvast aan het pand rechtsachter. Dat pand staat er nog steeds en is ook op de andere foto, maar moeilijker, te zien
We zien een weiland,dat ook gebruikt werd voor voetballen. De voetbalvereniging VUC speelde hier.
Het weiland ligt tussen de Kerklaan in Rijswijk (Z-H) en de Willemstraat.
Het pand links is gesloopt ten behoeve van de meubelzaak van de Vries.
Het pand rechts is nu in de makelaardij van Van Oosterom en Verhagen.
Rechtdoor is de Emmastraat richting Haagweg.
Good old ir. Ad van Emmenes vertelde dat de spelers zich omkleedden in café-restaurant Kuys- Witsenburg.

mvg Jan Eijken
Bijlagen
van oosterom verhagen.jpg
vuc 1.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Bericht door Arnold Tak »

Jan Eijken, wat een geweldige vondst. De foto lag al 3 jaar ergens te liggen tot ik hem van de week toevalig weer in handen kreeg. Wat ben ik enorm blij met je oplossing en wat leuk dat het rechter pand nog bestaat en nog valt te zien. Ontzettend bedankt voor je oplossing en het doorgeven daarvan, alsmede je bewijsopnames en leuke aanvullende informatie.
jeyken
Junior Zoeker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 28, 2011 1:29 pm

Dure foto

Bericht door jeyken »

Ik wist niet dat oplossingen te gelde gemaakt worden heer Tak.
68.50 euro vragen voor deze foto vind ik veel.
Wilt u mij als junioronderzoeker van de ledenlijst halen.

J Eyken
Niet Geregistreerd

Van Martin Snuverink, Voorburg

Bericht door Niet Geregistreerd »

De oplossing van j. Eijken is wonderbaarlijk, zo op 300 m van mijn geboortehuis aan de Rijswijkse Kerklaan. het kostte me nog wat zioekwerk om het geheel te plaatsen.
De laatste reactie van J. Eijken vind ik niet helemaal terecht. Natuurlijk is een historische foto met plaats, tijd en achtergrondgegevens veel meer waard dan zomaar een nietszeggend plaatje. Sommige verzamelaars verwerven zich blijkbaar zulke foto’s en verkopen deze weer voor meer als de oplossing bekend is. Daar lijkt me op zich weinig op tegen. Zoals dat in de vrije markt werkt, wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod. Als iemand de vraagprijs te hoog vindt, kan hij van de koop afzien of afdingen.
Het enige waar je misschien bezwaar tegen zou kunnen maken is dat eigenaars van foto’s dankbaar gebruik - J. Eijken vindt dit misschien misbruik - maken van de inspanningen van onderzoekers die de oplossing aandragen. Al of geen medewerking daaraan bepaal je echter zelf. Als je een vergoeding voor je oplossing wilt hebben, is dat niet je goed recht. Er zijn vele onderzoekers die genieten van het oplossen van zoekplaatjes en dit uit pure liefhebberij doen. Deze onderzoekers, waartoe ik mijzelf ook reken, maken soms zelfs kosten door ter plaatse te gaan kijken en eventueel foto’s te maken, zonder enige claim.
Men moet ook begrijpen dat verzamelaars hun verzameling afbakenen en andere foto’s gebruiken als ruilobject om hun eigen verzameling enigszins te bekostigen.
Dat J. Eijken op deze manier de deur meteen dicht gooit vind ik dus niet zo respectabel.
Niet Geregistreerd

Bericht door Niet Geregistreerd »

Beste Martin,

Dat iemand geld vraagt voor een foto vind ik heel normaal.
Je zou het erbij kunnen zetten zoals op de site van Zoekplaatjes.nl regelmatig gebeurd.
Foto te koop of foto gaat naar museum of blijft in eigen collectie.
Dan weet men waar men aan toe is.
Deze foto werd direct te koop aangeboden aan Van Oosterom en Verhagen voor 68.50 euro.
Met de oplossing in potlood op de achterkant geschreven, alsof die er al jaren staat.
Als er bij was vermeld dat de foto via een zoektocht zijn geheim had prijs gegeven had ik dit wel zo netjes gevonden.
De foto had ook aan mij te koop aangeboden kunnen worden.
Maar net doen alsof de foto bekend is en dan te koop aanbieden gaat me te ver.

Met vriendelijke groet

Jan Eijken
berry
Zoeker
Berichten: 83
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:10 am

Bericht door berry »

Beste Jan,

Handiger was het geweest om even bij Arnold te melden dat je interesse had in deze kaart. Waarschijnlijk had Arnold er dan met de prijs ook rekening mee gehouden dat jij de oplosser was.

Groeten Berry
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Haag”