1642 woongebouw met inpandige trap huisnrs. vlnr 33C-31A

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1642 woongebouw met inpandige trap huisnrs. vlnr 33C-31A

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
komt op mij Rotterdams / Schiedams over, maar zelf nog niet de juiste locatie weten te vinden
Bijlagen
1642.jpg
1642.jpg (159.48 KiB) 1049 keer bekeken
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Een voorspoedig 2010 gewenst.
Blijkbaar werkt de automatische registratie niet meer.
De hijsbalken doen denken aan Amsterdam, maar dat kan niet omdat daar de oneven huisnummers links zijn. Om deze reden kan het ook geen Schiedam zijn.
Rotterdam dus. Noordzijde van de straat vanwege de markies. Telling van rechts naar links. Hoewel in Rotterdam nogal wat afwijkingen zijn van de regel dat de telling het dichtst bij het centrum of gemeentehuis begint, neem ik voorlopig maar aan dat hier de regel geldt. De huizen dateren van na 1930 en zijn te jong voor ovale bordjes. Achter het steile puntdak ligt een plat dak of bij iets oudere woonblokken, loodrecht op de gevels staande tentdaken. Dit façadesysteem komt wel vaker voor.
Als het de rechter Maasoever is, zou in het westelijk stadsdeel moeten worden gezocht.
De grootst trefkans is echter in Zuid, Tarwewijk en omgeving, maar oik heb het nog niet gevonden.
Martin Snuverink
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Delfgaauwstraat in Rotterdam

Bericht door Wim »

Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Delfgaauwstraat

Bericht door Arnold Tak »

het is dat ik geen pet heb, anders nam ik hem af. Wat ik wel kan is het maken van een diepe buiging uit waardering en bewondering. Als geboren Rotterdammer had ik dit plaatje niet in die hoek gezocht. Nou ken ik die buurt eerlijk gezegd slecht, het is geen doorgaande weg en kwam en kom er dus nooit. Dan maar even een slap excuus, met mijn bijna 62 jaar woonde ik er minder dan de helft ofwel de eerste 23 in Rotterdam. Ik had wel een oom, tante en neef en nichtjes in deze straat wonen, waar ik op jonge leeftijd ooit eens heb gelogeerd, maar ik kan me absoluut niet herinneren dat daar in deze straat van die inpandige hoge trappen waren. Ook staat deze straat met deze bebouwing in geen enkel fotoboek. Ik dank Wim met grote dank voor zijn oplossing. Een extra compliment verdienen altijd de bewijsverwijzingen van Wim. KNAP, KNAP, KNAP. Martin, fijn dat je de discussie hebt aangeslingerd. Ik zocht het eerlijk gezegd ook in de door jou aangegeven hoek.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

bewijsopname

Bericht door Arnold Tak »

beste mensen, ik liet Imelda opgetogen de aanwinst voor mijn verzameling en bijgeplaatste foto zien. Op de plaats van de koe rechts zijn (volgens mij) de gebouwen van het opgeloste ZP gebouwd. Logisch dat ik het niet direct herkende, toch? Dit is mijn bewijsopname. :D
Bijlagen
1642a.jpg
1642a.jpg (185.48 KiB) 994 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”