1606 flatgebouw met rechts in de verte watertoren

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1606 flatgebouw met rechts in de verte watertoren

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
rechts een water- en kerktoren, alsmede een bord met daarop: bouwbedrijf Gebr. A. en J. Breur, Zwijndrecht
Bijlagen
1606.jpg
1606.jpg (166.42 KiB) 1090 keer bekeken
1606a.jpg
1606a.jpg (107.09 KiB) 1084 keer bekeken
Erwin Esselink
Senior Zoeker
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 9:50 pm

IJsselmonde

Bericht door Erwin Esselink »

De watertoren in de verte was volgens mij van IJsselmonde, ook de kerk zou IJsselmonde kunnen zijn. Verder zie ik meteen rechts van de flat een stukje van de Van Brienenoordbrug. Waar de flat precies gezocht moet worden weet ik niet, maar ergens ten westen van de A16.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Rotterdam IJsselmonde, Oosterse Tuin

Bericht door Martin Snuverink »

:) Erwin zit goed. De kerktoren is in ieder geval die van IJsselmonde; Googlen (afbeeldingen) op IJsselmonde en kerk levert onmiddellijk het bewijs. Het flatgebouw dateert van vóór de Brienenoordbrug. Ik herinner me, toen je Rotterdam nog door de Maastunnel moest passeren, dat daar wel een verkeersknooppunt was. Het gebouw van het zoekplaatje viel op, want het was toen het hoogste flatgebouw van de hele omgeving, die nog in aanbouw was. Het staat aan de Oosterse Tuin. Op http://maps.msn.nl/ te zien is er inmiddels knap wat aan verbouwd.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam IJsselmonde, Oosterse Tuin

Bericht door Arnold Tak »

Erwin en Martin, jullie laten me wel mazzelen vanavond. Heel wat kaartjes die ik vandaag 'gewoon' kocht als onbekend, blijken Rotterdam te zijn en zo in mijn verzameling te kunnen huppelen. Jullie begrijpen in wat voor stemming ik op dit moment verkeer. Heerlijk! Bedankt alletwee.
Ik zie nog wel een klein stukje van de oprit achter het flatgebouw, maar dit kan op de rechter Maasoever liggen en het flatgebouw zou de boog van de brug dan aan het zicht kunnen onttrekken.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Arnold, je hebt gelijk. We zien inderdaad nog juist het beweegbare deel van de Van Brienenoordbrug, dat ten noorden van de boog is. De foto dateert dan van 1965 of enkele jaren later. Ik had de foto ten onrechte ouder geschat.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”