1222g taxi onder letters VLAARDINGEN

Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Sjoerd, hoe je dit opgelost en aangetoond hebt is werkelijk ongeëvenaard. Hier heb je je spoorwegdeskundigheid op een prachtige manier kunnen uitleven en etaleren. De uitkomst is voor mij zeer verrassend en ook Arnold zal hier vast heel blij mee zijn. Vooral de luchtfoto is overtuigend.
Het opvallende huizenblok achter het hoofd van de taxichauffeur bestond in 1981 nog, maar nu niet meer, en stond aan de Molenwaterweg op de hoek met de niet meer bestaande Haarlemmerstraat; zie GAR: http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl ... temid=148; zoek op Haarlemmerstraat en op jaartal 1975.
Zit ik nog met één vraag (maar niet aan Sjoerd!): Als de steenhouwer Van Vlaardingen heette, moet hij toch in het Rotterdams (adressen) bestand zijn terug te vinden?
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 733
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Topoplossing Sjoerd, ben onder de indruk.
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

Misschien is dit het vertrekpunt van een bus naar Vlaardingen.
Niet geregistreerd

Bericht door Niet geregistreerd »

Zouden er in pakweg 1915 al bussen van Rotterdam naar Vlaardingen hebben gereden?
Martin Snuverink
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 762
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Bericht door Wim »

OK, geen bus. Adresboek 1910 van Rotterdam vermeldt Ed. van de Wall 'in natuursteen' op het Stationsplein 11a. Het werfje met bord erboven is te zien op PBK 6580 en PBK 6600 van GA Rotterdam, maar de tekst is niet leesbaar. Eerste woord Posterijen?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

PBK 6580 is heel fraai gevonden, Wim. Heel goed ook dat je de naam Ed. van de Wall hebt gevonden. Edouard Marie Constant van de Wall kwam uit Maastricht en is in 1886 in Rotterdam getrouwd met de Waalse Marie Anne Elise Defossé.
Ik zie op PBK 6580 duidelijk het bord van het zoekplaatje, nu met 3 regels, waarvan ik op onderste regel duidelijk VAARDINGEN kan herkennen (natuurlijk omdat ik weet dat het er moet staan, maar toch….). Ervoor staat nog een letter. De tweede regel kan ik niet lezen,maar deze maakt me wel nieuwsgierig. POSTERIJEN meen ik ook te lezen.
Het staketsel is ook herkenbaar. Overigens is het wel een merkwaardige plek voor een steenhouwerij. Waarschijnlijk tijdelijk een stukje overgebleven terrein.
Gave foto.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Stationsplein

Bericht door Arnold Tak »

Sjoerd, heel graag sluit ik me aan bij Dik, Wim en Martin die je al hebben gecomplimenteerd en gefeliciteerd met je oplossing. Werkelijk een heel knap stuk werk. Fenomenaal.
Alleen .... geen prachtplaat voor mijn verzameling, het was een gastplaat (g), maar dat maakt het genoegen er niet minder om nu de plaat weer de goede plaats/plek heeft.
Tsjonge, jonge, wat beleef ik toch veel plezier aan jullie.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”