0874 pand op straathoek met klimop

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0874 pand op straathoek met klimop

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
ik heb een detailscan van de straatlantaarn bijgevoegd om in ieder geval de woonplaats / plaatsnaam van de stad wat sneller te verkrijgen
heeft voor mijn gevoel een wat Rotterdamse uitstraling, maar ik geef dit idee heel graag prijs voor een beter onderbouwd verhaal
Bijlagen
0874.jpg
0874.jpg (169.62 KiB) 1345 keer bekeken
0874a.jpg
0874a.jpg (77.61 KiB) 1336 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Rotterdam Kralingen, Rozenburglaan 33

Bericht door Martin Snuverink »

Gezien de armatuur van de lantaarnpaal inderdaad Rotterdam. Dit huis staat nog steeds in Kralingen, Rozenburglaan 33. Dit is op de hoek met de Vredehofweg en de Waldeck/Pyrmontlaan. Makkie.
Zie: http://www.directwonen.nl/koop/straat/R ... 698%20Kijk ook op funda.nl, Rozenburglaan 82b, buurtfoto´s, bovenste loepje van Rozenburglaan naar noord draaien.
In 1915 woonde J.J. Pelt in deze villa van 1913.
Niet geregistreerd

Bewijsfoto

Bericht door Niet geregistreerd »

De link naar de bewijsfoto werkt niet goed.
Probeer eens:
http://www.directwonen.nl/koop/straat/R ... Id=1243698

Martin Snuverink
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam Kralingen, Rozenburglaan 33

Bericht door Arnold Tak »

Martin, je hebt me weer versteld doen staan. Fenomenaal!
toen ik het mijn vrouw vertelde, was haar reactie: hulde aan die man
in no time opgelost
het grenst voor mij als gewone verzamelaar aan het ongelofelijke
vandaag in het zonnetje met de kaart in mijn hand voor het huis gestaan: huisnummer 33 klopt als een .. (in Rotterdam zeggen we dan: als een zwerende vinger). Het pand heet "Klein Vredehof".
het blijft voor mij toch nog steeds een raadsel hoe je het hem lapt, maar laat dit maar een mysterieus geheim blijven
ik ben hogelijk verbaasd hoe je het weer hebt gelapt en reuze blij met de oplossing
dank dank dank
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Arnold, dank voor je waardering, maar wel wat overdreven. Je weet dat ik van mijn hart geen moordkuil maak en je eigen suggestie van Rotterdam sprak me aan vanwege de lantaarnpaal en de stijl van het huis. Toen ik me de omgeving in de Maastad probeerde voor te stellen, dacht ik onmiddellijk aan Kralingen, omgeving Oudedijk. Ik meende me van een wandeling of fietstocht dergelijke bebouwing daar te herinneren en ging op zoek met google.maps.nl. Toen was het snel gevonden en was er alleen nog bewijs nodig. Soms moet je daarmee ook een beetje geluk hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”