7090 illuminatie 1948

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

7090 illuminatie 1948

Bericht door Arnold Tak »

7090.jpeg
foto 11,3 bij 8,2 cm.
verlichting in vijver en rechts ervan een verlicht gebouw
wsch. Amsterdam bij inhuldiging Juliana in 1948
Wim
Senior Zoeker
Berichten: 747
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:55 am

Re: 7090 illuminatie 1948

Bericht door Wim »

Rechts voor Amsterdam nogal lage panden, gesteld dat het daar is. Tweede verdieping in de vorm van een zolder met dakkapel komt in Amsterdam weinig voor. Het vierde pand van rechts is twee verdiepingen hoger, een pakhuis? Op het verlichte pand staat iets, is dat leesbaar? Verderop een ronde hoek met vierkantjes, of letters? In de kranten wordt over de versiering/verlichting van Amsterdam ten tijde van het regeringsjubileum van Juliana in 1948 alleen gerept over fonteinen in het IJ.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7090 illuminatie 1948

Bericht door Arnold Tak »

Wim, er zaten in de partij ook heel wat van dergelijke fotootjes van Rotterdam. De tekst blijkt toch wel heel moeilijk te lezen en lijkt te eindigen op ... miet. Als het Rotterdam zou kunnen zijn, dan denk ik in eerste instantie aan de Westersingel. Ik zie volgens mij een bordje van een tramhalte en dan nog een erker, daarboven een balkonnetje met een hekje.
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Re: 7090 illuminatie 1948

Bericht door Dik »

Het plaatje komt idd. uit Rotterdam. De verlichte panden zijn Noordsingel 197-199. Het hoge pand daarnaast staat op de hoek van de Bergweg en de Noordsingel. Het pand met vaag NORD... is cafe restaurant du Nord, dat stond op de hoek van de Bergweg en de Bergsingel.


https://goo.gl/maps/d7q9Zpa44Tb4NLEN6
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Re: 7090 Rotterdam, Noordsingel Oz. bij Bergweg

Bericht door Arnold Tak »

Dik, raaaaaaaazend knap. Wat een vondst en wat een goeie ogen heb je. Jij zag dat er een hoog gebouw naast stond en de letters NORD, die ik zelf aanzag als gevelversiering. Met behulp van de Roovers-foto 32814 zag ik dat er BLOEMIST stond. Dat tussen de twee fonteinen de Bergweg loopt, is op de foto nauwelijks voor te stellen. Je bezorgt me een heerlijk vreugde-momentje, waarvoor ik je graag hartelijk dankzeg.
Wim, fijn dat je me van het idee Amsterdam hebt weggeleid en schwung gaf richting de oplossing. Wordt gewaardeerd!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”