6264 taxi's bij stationskap wsch. Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6264 taxi's bij stationskap wsch. Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

. . . . .

belijnde ongelopen fotokaart
de taxi's hebben kentekens die beginnen met H ? (H, HZ, HX: Zuid-Holland)
rechts een reclamebord met de naam GUST .... en eronder GRO[othandel?] of GRO[ssier] in AL ... MA.......
erboven nog een bord dat begint met een K.... en eronder ST.....
ik zal hieronder een foto plaatsen, waarop een vergelijkbare kap en het eronder staande gebouwtje valt te zien
de kaart is verzonden door W.I. v. Dusseldorp naar W. Disseldorp, winkel, in Hoogmade bij Leiden
mijn vraag is, is dit 100% zeker Rotterdam, misschien bouwde de Spoorwegen destijds wel meer van dit soort kappen
is de rechts nog zichtbare bebouwing te herleiden?
Van Dusseldorp is een in die tijd in Rotterdam voorkomende naam, maar W.I. heb ik niet in mijn naslagwerken kunnen vinden
ik schat de taxi's uit ca. 1925-1930
Bijlagen
6264.jpeg
6264a.jpeg
6264b.jpeg
6264c.jpeg
6264e.jpeg
6264f.jpeg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

foto ter vergelijking

Bericht door Arnold Tak »

is dit zoekplaatje 100% zeker Rotterdam en kan iemand de namen op het bord achterhalen?
Bijlagen
6264g.jpeg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Station Delftsche Poort

Bericht door E. Petter »

Zie luchtfoto. We zien de twee rechter bogen (van de vijf).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_R ... -_1940.jpg
E. Petter
Senior Zoeker
Berichten: 1690
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 11:58 pm

Bericht door E. Petter »

Links van de 5 op de bewijsfoto zie je eerst (naast het pand dat de nok evenwijdig aan de straat heeft) een hoger pand en daarnaast iets lagere panden. Die zien we volgens mij ook op het zoekplaatje.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

reclamebord bedrijf

Bericht door Arnold Tak »

Erwin, op de door jou aangedragen luchtopname zag ik in de hoek van het Stationsplein natuursteen liggen. Ik kon me herinneren dat een dergelijk bedrijf hier was gevestigd. In mijn adresboek '34/'35 vond ik op nummer 11a: Depla, fa. Gustave, groothandel in natuursteen. Dus ook daar is het nu het antwoord op. Erwin, ik ben je weer zeer erkentelijk voor je meedenken en meezoeken. Alles nu helemaal duidelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”