6192 winkel in herenkleding de Jong

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6192 winkel in herenkleding de Jong

Bericht door Arnold Tak »

. .

belijnde prentbriefkaart, uitgave september 1959
geen uitgever, verder helemaal niets
en dan blijkt de Jong ook nog de meest voorkomende familienaam in Nederland te zijn
Bijlagen
6192.jpeg
6192a.jpeg
6192b.jpeg
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

?

Bericht door Theo.B. »

Firma A. de Jong & zn afd. herenkleding, Katendrechtse Lagedijk hoek Dorpsweg in Rotterdam Zuid?

De zuilen kloppen en mogelijk zien we op het zp vaag het rooster voor het raam.

https://goo.gl/maps/VcthuutWNTGcWJ7RA

Edit; bij nader inzien zat de Jong Katendrechtse Lagedijk 371-377. Andere kant van de straat....
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 981
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

In 1959 zit de Jong i.i.g. (ook) aan de even zijde van de Katendrechtse Lagedijk, nrs 398-402.

Arnold, kun je lezen of het laatste stukje van detailscan A. de Jong & Zn. is?
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Katendrechtse Lagedijk 398-402, Dorpsweg 40

Bericht door Arnold Tak »

Theo, je komt met een verrassende lokatie. Deze kaart in Frankrijk weten op te duikelen, maar nooit gedacht aan Rotterdam. Natuurlijk ben ik op alle mogelijke manieren op zoek gegaan naar een aanvullend bewijs, naast de overduidelijke pilaren, maar heb dat niet kunnen vinden. Niet in fotoboekjes, niet op wat beeldbanken, niet in Delpher. Het dichtst in de buurt komende telefoonboek is dat van mij uit 1964. Daarin staat dat de afdeling herenkleding op bovenvermeld adres actief was. Dames werden verwelkomd op o.a. de Katendrechtse Lagedijk 371-377. De naam in mijn telefoonboek: de Jong & Zn N.V. v/h Fa. A. de Jong & Zn. Dat we hier de hoek Katendrechtse Lagedijk en Dorpsweg zien blijkt uit de doorkijk helemaal rechts onder de etalage door. Hier is dus overduidelijk de hoek.
Theo, wonderbaarlijk knap gevonden in het doolhof van al die de Jong-en in Nederland. Ik dank je bijzonder hartelijk, zeker omdat je me een mooie aanwinst voor mijn Rotterdam-verzameling bezorgde.
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

verder spittend ...

Bericht door Arnold Tak »

.

nog wat verder zoekend in mijn kaartenverzameling kwam ik deze reclamekaart van de Jong nog tegen ....
Bijlagen
de Jong reclame.jpeg
de Jong reclame 1.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”