6131 Rotterdam

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

6131 Rotterdam

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
er zit enige regelmaat in de vier linker panden, om en om dezelfde architectuur met alle vier dezelfde nokversiering
begane grond en twee etages, waarbij de bovenste minimaal 2 ramen heeft
er zijn geen souterrains en geen bomen
de huisnummerbordjes zijn onleesbaar
linksonder is de straat ongeplaveid
de kans is aanwezig dat dit soort huizen zijn gesneuveld in de stadsvernieuwing
ik ben dit type huizen, al zelf zoekend, nog wel tegengekomen rond de Carnisselaan en Boergoensevliet
het zijn huizen die individueel tegen elkaar zijn gebouwd
ik schat in dat ze zo rond 1910 zijn gebouwd
aan het linker pand een reclamebiljet met daarop kandidaten waarop kan worden gestemd: F.W. Germing, J. Ter Laan en N. Verkerk
zie namen deel in kiesdistrict IV voor de S.D.A.P. bij de Gemeenteraadsverkiezing van juli 1913.

Rotterdam IV
v | g | b Tussen 1897-1918 bestaat het district uit: Het deel der gemeente, begrensd door eene lijn, loopende van het snijpunt der aslijnen van de rivier de Maas en de Leuvehaven stroomafwaarts midden door de rivier langs de voormalige Charloische- en vervolgens langs de Schiedamsche en Overschiesche grens tot het midden van de Coolsche straat; van daar langs de grens der kadastrale gemeente Delfshaven tot aan het midden van den Binnenweg, midden door den Binnenweg oostwaarts tot aan het midden van de gracht van den Schiedamschen Singel, midden door die gracht tot aan het midden van de Schildersteeg en midden door die steeg en de Leuvebrugsteeg tot aan het midden van de Leuvehaven en eindelijk van daar zuidwaarts midden door die haven tot aan het punt van begin. De voormalige gemeente Charlois. Kamerleden 1897-1918 1.

ook niet aan de Noordschans, Albregt Engelmanstraat
Bijlagen
6132.jpg
6132a.jpeg
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Van Oosterzeestraat 43-35 heel gelijkend

Bericht door Arnold Tak »

ik zoek verder, want ik zie toch wel essentiële afwijkingen, zoals de plek van de deuren
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Van Oosterzeestraat 4-12

Bericht door Arnold Tak »

niet ver van de plek waar ik het levenslicht zag .....
zicht vanuit de Burgemeester Meineszstraat
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”