5557g verzonden uit Haarlem Familie Roobol Nassaulaan 72 Herken geen Haarlem - SvW

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5557g verzonden uit Haarlem Familie Roobol Nassaulaan 72 Herken geen Haarlem - SvW

Bericht door Arnold Tak »

verzonden uit Haarlem Familie Roobol Nassaulaan 72 Herken geen Haarlem ..reclame Boldoot bovenop dak .
Bijlagen
5557gzp0009.jpg
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Dit moet in elk geval een vrij grote openbare ruimte zijn, waar veel publiek komt. Mogelijk een stationsplein of eventueel langs een drukke weg. In een winkelstraat heeft het geen zin om een dakreclame te plaatsen, een dergelijke tekst moet op afstand goed zichtbaar zijn. Als ik een gok mag maken, dan denk ik aan het Velperplein in Arnhem.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Even een vraagje: hoe zeker is het dat er inderdaad Boldoot staat?
wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

Peter Smaardijk schreef:Even een vraagje: hoe zeker is het dat er inderdaad Boldoot staat?
Peter ..dat is inderdaad niet zeker..Ik weet dat er wel van die grote reclame,s waren van Boldoot .
Mijn eigen gedachte gaat uit naar Amsterdam ..en dan inderdaad op een druk punt ?
Er kan natuurlijk ook iets wat eindigt op ,,Groot ,, Staan .
Gezien de grote moet het wel een landelijk bekend merk zijn :cool:
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

wijngaarden
Senior Zoeker
Berichten: 706
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 9:24 pm

Bericht door wijngaarden »

ja hoor ...klopt helemaal ..Hoe kun je dit nu vinden ..met alleen de bovenste etage,s ?? Bijzonder , heel bijzonder knap . Hoe kom je nou bij deze panden terecht ?? :cool:
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Ik vond de bouwstijl (vooral dan de vensteromlijstingen) er typisch Rotterdams uitzien. In ieder geval meer Rotterdams dan Amsterdams. Dus ik ben gewoon gericht gaan zoeken, eerst in het Rotterdamse centrum en toen kwam ik op Katendrecht terecht.

Maar nu weten we eigenlijk nog steeds niet wat er dan op dat dak stond... Ik kan het alleszins niet vinden. Iemand anders die een oud kiekje heeft/kent? Arnold misschien? Boldoot kan natuurlijk nog steeds, maar ik associeer eau de Cologne nu niet direct met Katendrecht... :D
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Rotterdam, Sumatraweg

Bericht door Arnold Tak »

Peter, laat ik beginnen met je een geweldig compliment te maken dat je dit zoekplaatje hebt weten te traceren. Wat een fenomeen ben je. Summa cum laude!
Dan het (mogelijke) Boldoot-vraagstuk. Allereerst heb ik nergens een afbeelding kunnen vinden met daarop deze reclame-uiting. De kans dat er Boldoot stond, acht ik aannemelijk. Vanaf de Delistraat gezien staan deze panden overduidelijk in het blikveld. Op deze vooroorlogse kaart wemelde het hier van de uitgaansgelegenheden waaronder dancings. Dancing Walhalla op de Sumatraweg op nummer 9 bevond zich onder de reclame. Daarnaast lagen er cafés zij-aan zij waar zeelui uit alle windstreken kwamen "innemen". Lekker ruiken als je ging stappen of een cadeautje voor moeder de vrouw thuis was misschien de insteek om hier nog eens de bedrijfsnaam van dit bekende eau-de-cologne merk onder de aandacht te brengen. Hans dacht ook al in die richting.
Ja, dit is weer een 'remarkabele'. Zo'n oplossing blijft je bij.
Arnold Tak
Berichten: 17306
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Boldoot -> "The Golden Boot"

Bericht door Arnold Tak »

nog even verder gezocht of er nu wel of geen Boldoot op het dak stond boven de Sumatraweg ter hoogte van de nummers 9 en 11. Op nummer 11a was destijds gevestigd: "The "Golden Boot" in schoenwerk van E.J.E. Dulfer. Het is dus waarschijnlijk dat er op deze kaart met afstempeling 1907 reclame was te zien van deze schoenwinkel.
Op nummer 11b woonde op datzelfde moment mevrouw A.E. Roobol, onderwijzeres. Dus nu hebben we ook de link met de afzender, de familie Roobol.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Rotterdam”