0604 verzekeringskantoor

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0604 verzekeringskantoor

Bericht door Arnold Tak »

ongelijnde niet-gelopen fotokaart model doorloper (dus van voor 1906)
op de voorzijde staat geschreven Paaschvacantie 1905 en daaronder een naam welke ik ontcijfer als T Lang
naast de deur zijn een tweetal borden aangebracht: Agentschap Kosmos en Agent Brandverzekering Tiel
de naam van de verzekeringsagent eindigt op ....dijk
het huis is gebouwd in een neo-stijl en heeft een rechthoekige erker op de eerste etage
Bijlagen
0604.jpg
0604.jpg (75.47 KiB) 1453 keer bekeken
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Dit is Gouda, Oosthaven 63. Rijksmonument. Gebouwd 1886. Zie
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... _Gouda.jpg en http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... n_in_Gouda.
Als volgt gevonden: duidelijk Hollands grachtenpand. Niet Den Haag, Leiden en Delft. De meerpaal op de voorgrond is typisch voor de Westhaven den Oosthaven van Gouda. Zoeken met streetview en bigmaps deed de rest. Googlen op Gouda, Westhaven 63 leverde de bewijsfoto en de informatie over monument.
Het mestelwerk is weer schoon en het metselverband is staan, wat vrij bijzonder is.
Vreemd dat dit niet eerder is gevonden.
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Gouda, Oosthaven 63

Bericht door Arnold Tak »

Martin, als oud-inwoner van Gouda ben ik bijzonder ingenomen met je oplossing, zeker omdat ik ook nog een leuke prentbriefkaartenverzameling Gouda heb, die ik nu weer met een schitterende kaart kan uitbreiden.
Wat ik in je reactie ook bijzonder waardeer is dat je uitleg geeft hoe je de oplossing hebt gevonden. Ook al blijft talent en aanleg natuurlijk onontbeerlijk. Ik weet dat er nogal wat sitebezoekers zijn die zich telkens afvragen: hoe doen ze dat toch, dat oplossen?
Je begrijpt dat je deze zondag weer wat extra kleur hebt gegeven, waarvoor ik je natuurlijk hartelijk dankzeg.
Niet geregistreerd

Van Martin Snuverink

Bericht door Niet geregistreerd »

Arnold, graag gedaan! De vondst was ook mij een groot genoegen.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gouda”