4795 groenteboer met paard-en-wagen, mogelijk Gouda

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

4795 groenteboer met paard-en-wagen, mogelijk Gouda

Bericht door Arnold Tak »

belijnde, ongelopen, beschreven fotokaart op Leonar-papier
zelf al even met Google Maps naar het Pretoriaplein gekeken, maar ik zie daar allemaal stadsvernieuwing
helaas biedt de kaart weinig aanknopingspunten: geen straatnaam, geen huisnummers, geen straatkolk, geen straatlantaarn, geen lange stoeprandbanden
wat ik zie is een huis met een schilddak en muurankers
nu ik nog eens goed kijk, toch nog iets gevonden:
op de kar een langwerpig houten reclamebord, waarvoor het meisje rechts zit
links staat er een afbeelding van een pot op en in het midden staat (volgens mij) J.A. Binnendijk, wat spoort met de naam achterop: K. Binnendijk
wie helpt me verder dit raadsel te ontwarren?
Bijlagen
4795.jpg
4795a.jpg
4795b.jpeg
Dik
Senior Zoeker
Berichten: 729
Lid geworden op: za mar 15, 2008 10:29 pm

Bericht door Dik »

Dit is de IJsselllaan in Gouda

https://goo.gl/maps/AfWUcYvFU9t
Arnold Tak
Berichten: 17181
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Gouda, IJssellaan

Bericht door Arnold Tak »

Dik, geweldig knap gevonden. Lokatie is nu dus bekend. Als er iemand nog in staat is om meer over groenteboer J.A.Binnendijk te melden, heel graag. Nu ik nog eens met een loep dat houten bord op de kar bekijk, zie ik dat er links van zijn naam nog iets staat en rechts in ieder geval: ….. en FRUIT.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Ik vermoed dat het hier gaat om een foto van grootvader, zoon en kleindochtertje. In elk geval lijkt het erop dat de groenteboer op bezoek is bij zijn vader. Omdat het kind nog zeer jong is, lijkt het waarschijnlijk dat de afstand tot het eigen huis niet zeer groot zal zijn. In het telefoonboek van 1939 en van 1950 staat een J.K. Binnendijk, groente- en fruithandelaar, wonende De la Reylaan 22, Gouda. De huisjes aan de IJssellaan lijken me van na de oorlog. Ze zijn in elk geval ingrijpend gerenoveerd. Geen Binnendijk aldaar gevonden in het telefoonboek. Gaat het misschien om de schoonfamilie (mogelijk de naam van de geadresseerde op de fotokaart)? Een K. Binnendijk woonde overigens in 1950 op Gouwe 228A (nu: 91). Voer voor de genealogen onder ons.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gouda”