4605 autoweg vol geparkeerde auto's 1975

Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Ik heb serieus een concrete locatie geopperd. Jammer dat niemand daarop ingaat, al was het maar in afwijzende zin.
In een racecircuit geloof ik niet.
Paul
Senior Zoeker
Berichten: 301
Lid geworden op: zo aug 25, 2013 12:57 am
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Voor het tijdsbeeld (1980) een opvallend aantal snelwegen, verlichting en enorme kraan op de achtergrond.
Waarom die relatief dure mobiele kraan er op de achtergrond (nog) staat is me onduidelijk.
Maar mogelijk een beeldbepaaldende bijdrage aan het feestje.
Eerder Nederlands (wegbewijzering/kentekenplaten/verlichting), dan Bels.
Opname gemaakt in westelijke richting (schaduwen).

Vanwege de voorgenoemde "sfeer" doet het me derhalve denken aan de opening van het Gouwe aquaduct op 06-10-1981.
Dus vanaf een voormalig viaduct over de A12, richting het westen ongeveer hier: https://goo.gl/maps/HMre5j6b6m42
Links was de nog in gebruik zijnde de op-/afrit, naar de (nog steeds bestaande) brug over de Gouwe (N207).
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Sorry Martin, ik had deze reactie niet gezien en nu ik er wat meer aandacht aan heb gegeven denk ik dat dit helemaal goed is! Ook dat flatgebouw op de achtergrond staat precies in de lijn van het ZP. Dan nu de hamvraag, wat was hier aan de hand, opening van de tunnel kan het niet zijn, want het publiek loopt dan de verkeerde kant op. Zal toch een of ander vermaakfeest zijn, omdat er ook kinderen zijn mee gekomen. Een kermis ter gelegenheid van..................?
Nu ik het nogmaals heb bekeken zie ik dat het publiek in beide richtingen loopt, dus is er toch richting tunnel iets gaande.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Een goed idee van Paul om mee verder te gaan! Dank voor je reactie.
In ieder geval was er in 1981 feest bij de opening van het Gouwe-Aquaduct getuige de link https://www.google.nl/search?q=gouwe+aq ... Af0BAVM%3A
(na aanklikken even geduld). Deze foto geeft de opening weer vanaf de Henegouwerweg (N207) naar het oosten. Zie ook https://www.google.nl/maps/@52.0256349, ... 312!8i6656.
Het zoekplaatje zou dan moeten zijn genomen vanaf het viaduct in de Wilhelminakade naar het WZW. De schaduwen van de voetgangers verzetten zich hier niet tegen. Het viaduct in de Kanaaldijk (N454), even verder westelijk van de Wilhelminakade, bestond in 1981 nog niet (zie topotijdreis.nl, 1981).
Nu even kijken of de rest ook klopt!
Ik vond het opvallend dat de foto is genomen op een vrij hoog niveau van een meter of 7-8 boven de autoweg. Mist klopt ook, want een viaduct is 4 m hoog en de diepte van de Gouwe plus betonwerken (ca 4 m) komt er nog bij.
De a12 maakt richting Den Haag een zeer flauwe bocht naar rechts en de afsplitsende A20 maakt een slinger om vervolgens onder de A12 door te duiken.
Ook het patroon van de rijstroken correspondeert – met een beetje aanpassing - en zelfs de wegverlichting komt overeen.
Het parkeren op dit wegvak was ook zonder problemen, omdat het doorgaand verkeer nog over de Coenekoopse brug reed.
Ik zou zeggen, opgelost en bravo, Paul!
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

Op het zp lijken de wegen linksonder uit elkaar te lopen. Dat zie ik in Gouda niet terug.
Dan de lichtkleurige nummerplaten. Ik kan me niet voorstellen op het zp alleen auto's te zien jonger dan drie jaar.
1975 strookt niet met 1981. Ik geloof nog niet in Gouda.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Eerlijk gezegd vind ik de gelijkenis van de E17 beter, maar ik laat mij graag verrassen.
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Vanaf Goudse Poort?

Bericht door Theo.B. »

Dat het zoekplaatje vanaf het viaduct Wilhelminakade genomen is lijkt vanwege het uiteenlopen
van de wegen onmogelijk. Dit doet zich wel voor voor bij de suggestie van Paul, namelijk bij viaduct Goudse Poort.
https://www.google.nl/maps/@52.0300197, ... 312!8i6656
Zowel op het zp, als op de bewijsfoto van Martin zien we een kraan met een hangend brugdeel voor verkeersborden.
Op het zp linksachter lijkt tussen de bomen ook nog een weg te lopen. Dat ik nog niet rijmen met Gouda.
Arnold, kun je eens inzoomen met een detailscan?
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Vanaf Goudse Poort?

Bericht door Theo.B. »

Dat het zoekplaatje vanaf het viaduct Wilhelminakade genomen is lijkt vanwege het uiteenlopen
van de wegen onmogelijk. Dit doet zich wel voor voor bij de suggestie van Paul, namelijk bij viaduct Goudse Poort.
Op topotijdreis staat deze viaducht voor het eerst aangegeven in 1981
https://www.google.nl/maps/@52.03001...7i13312!8i6656
Zowel op het zp, als op de bewijsfoto van Martin zien we een kraan met een hangend brugdeel voor verkeersborden.
Op het zp linksachter lijkt tussen de bomen ook nog een weg te lopen. Dat ik nog niet rijmen met Gouda.
Arnold, kun je eens inzoomen met een detailscan? Vanwaar 1975?
Theo.B.
Senior Zoeker
Berichten: 980
Lid geworden op: zo jun 15, 2008 5:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Theo.B. »

De weg linksachter zou dan de Coenecoopbocht kunnen zijn.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Akkoord voor opname vanaf viaduct Goudse Poort.
De weg linksachter is gewoon de oude snelweg naar de Coenecoopse brug, op de topokaart van 1981 wit gelaten!
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Gouda”