1934g straat in een wat grotere plaats, wellicht in de buurt van vaarwater

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1934g straat in een wat grotere plaats, wellicht in de buurt van vaarwater

Bericht door Arnold Tak »

wat grotere -niet spectaculair scherpe- foto genomen op een feestdag
rechts C. de Bruin zeilmaker scheepsbehoeften
rechts huisnummer 20 (op een vierkant huisnummerbordje), maar op de deurstijl nr. 15
naar links ervan nummer 18
het huis rechts onder de vlag heeft een opvallende gevelversiering in de vorm van een halve cirkel met stralen
links een deftig pand met balkon en hek tussen pilaren
Bijlagen
1934g.jpg
1934g.jpg (157.17 KiB) 1058 keer bekeken
1934ga.jpg
1934ga.jpg (112.87 KiB) 1028 keer bekeken
1934gb.jpg
1934gb.jpg (117.05 KiB) 1022 keer bekeken
Niet geregistreerd

straatje

Bericht door Niet geregistreerd »

Dit is natuurlijk de Binnenwalevest te Dordrecht, waar van links de Buitenwalevest er op uitkomt. Vrijwel alle panden bestaan nog. Rechts op de stoep een trapje, dit is thans de woning van de familie Bas Verheij. Daar pal achter het huidige winkeltje van de heer Verheij en zijn zoon, winkelier in modeltreinen. Ik kocht daar destijds al mijn treinspullen. Dat winkeltje bestaat ook nog en het heet: Het Winkeltje.
De fotograaf heeft de lens gericht naar het noorden.
Rechts voor het pandje met het trapje, een pakhuisje. De heer Verheij vreesde in de jaren 60 dat zijn beide, monumentale pandjes ten offer zouden vallen aan een zwam die het pakhuisje had aangetast.
Niet geregistreerd

straatje

Bericht door Niet geregistreerd »

Ik verzuimde te vermelden dat rechts aan het einde destijds een ijsfabriek was gevestigd. Links voorbij de uitmonding van de Buitenwalevest een grote stadsvilla, die er nog altijd is.
Sjoerd Eeftens (ook de vorige bijdrage)
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dordrecht, Binnenwalevest

Bericht door Arnold Tak »

Sjoerd, heel knap gevonden.
Het plaatsen van de oplossing liet even op zich wachten, excuses daarvoor. Je bent veel sneller dan dat ik het heb verwerkt. Kan ik de opname mooi morgen aan de eigenaar teruggeven op een beursje in Barneveld.
Bijlagen
binnenwalevest.jpg
binnenwalevest.jpg (249.79 KiB) 1012 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Dordrecht”