5657 straathandel in aardappelen - hondenkar

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5657 straathandel in aardappelen - hondenkar

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart
helaas weinig aanknopingspunten, alleen de afgeronde hoek van een rij huizen met balkons
Bijlagen
5657.jpeg
5657a.jpg
5657b.jpeg
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Boven de plank met 'handel in aardappelen' is boven 'handel' nóg een woord te zien. Ik lees er 'plurg' uit, maar misschien is het op de kaart duidelijker?
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

plurg?

Bericht door Arnold Tak »

Hoi Ingrid, ja, het was me ook al opgevallen. De kaart blinkt jammer genoeg niet uit door scherpte. Zelf heb ik de indruk dat achter het bord 'Handel in Aarda..' plek is om nog iets op te zetten (zie de twee stangen), mogelijk veilingkisten. Dan is de linkerkant van de kar om uit te stallen en te wegen. Op de veilingkist staat mogelijk de aanduiding van iets wat ze verkopen, afgesloten door een getal, de prijs, dat iets langer is dan wat ervoor staat. Maar …. ik kan er ook geen puree van maken.
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

ik kan er ook geen puree van maken.
Er zijn anders aardappelen genoeg!
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Dordrecht, Beverwijckstraat hoek Albert Cuypsingel

Bericht door Arnold Tak »

Peter, laat dat "wellicht" maar weg. Het is onweerlegbaar de plek die jij vond. Het doorslaggevend detail zijn de steunen van het tweede balkon rechts. Omdat de gevel op de begane grond is vervangen door een etalage bij het transformeren naar een winkel zijn zowel de horizontale rand als de steunen van het eerste balkon onherkenbaar veranderd. Ik vind het weer een geniale vondst. Achteraf krijg ik steeds meer het idee dat ik me geen originele opname in mijn handen heb laten drukken (terwijl mijn aankoop daarop wel was gebaseerd). Sometimes you win, sometimes you lose. Dat doet echter niets af aan mijn vreugde van het kunnen 'paren' van mijn kaart aan de nog bestaande en zichtbare huidige situatie en het plezier dat je me bezorgt door je ontdekking. COMPLIMENT en mijn daaruit doorvloeiende dank.
In de consternatie vergeet ik Ingrid en Hans nog te bedanken voor hun reacties. Uiteindelijk wist Peter er dus wel puree van te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Dordrecht”