0530 landschappelijk tafereel

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0530 landschappelijk tafereel

Bericht door Arnold Tak »

ongelopen belijnde fotokaart
op achterzijde in potlood: Voorburg? Broekslootkade?
Bijlagen
0530.jpg
0530.jpg (98.59 KiB) 1556 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is niet de Broeksloot in Voorburg. Ik denk meer aan het Vechtplassengebied.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Na 11 jaar opgelost!

Bericht door Martin Snuverink »

Dit is een van de boerderijen aan de Wassenaarseweg in Den Haag ter hoogte van de Van Drenkwaertstraat in de buurt Arendsdorp (Benoordenhout).
De Haagse beeldbank heeft veel foto’s van deze boerderij. De meest gelijkende is:
https://haagsgemeentearchief.nl/mediaba ... &reverse=0
De foto zal dateren van rond 1930, waarna de boerderij is afgebroken voor woningbouw.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Na 11 jaar opgelost!

Bericht door Martin Snuverink »

Graag na positieve beoordeling naar opgelost verhuizen!
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Den Haag, Wassenaarseweg

Bericht door Arnold Tak »

Martin, een zoekplaatje na 11 1/2 jaar oplossen, dat moet (haast wel) een record zijn, formidabel. En dat bij een afbeelding die toch heel weinig houvast biedt. Was dit een toevalstreffer terwijl je eigenlijk naar iets anders zocht? Als dat het geval is, dan heb je de nog niet opgeloste zoekplaatjes wel heel goed in je geheugen opgeslagen. Hier mag je best wel trots op zijn. Ik dank je hartelijk voor het doorgeven van de gezochte lokatie.
Een meer dan positieve beoordeling!
Is de nog aanwezige singel aan de Wassenaarseweg wellicht nog een overblijfsel van dit water op de fotokaart?
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Dank voor het compliment. Het was inderdaad een toevalstreffer. Eigenlijk was ik voor een heel ander doel op zoek naar beelden van de Broeksloot en zocht onder meer op jouw site. Hierbij kwam dit zoekplaatje te voorschijn. Ik herinnerde me ook soortgelijke beelden van het Haags Gemeentearchief van de Wassenaarseweg en toen was het meteen bingo. Zo zie je maar dat een zoekfunctie in een beeldbank met opgeloste en onopgeloste beelden zijn diensten bewijst. Daarom ben ik wat uitgebreider dan de meeste andere vorsers met het toevoegen van gegevens en trefwoorden bij foto's .

Het water dat langs de gehele Wassenaarseweg loopt (van de Javabrug tot de Seyss Inquartbunker) is een overblijfsel van de vaart waarover de warmoeziers destijds hun producten naar de stad voeren. Nu is het grootste deel onbevaarbaar. Stukken van de vaart maken deel uit van een kanoroute en een toeristische vaarroute van de Stichting Haagse Willemsvaart. Zie http://www.willemsvaart.nl/.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Den Haag”