0091 straatfeest met comité en feestgangers

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

0091 straatfeest met comité en feestgangers

Bericht door Arnold Tak »

fotokaart waarvan is geopperd dat het mogelijk misschien wellicht eventueel Giessendam zou kunnen zijn
de panden op de hoek van de straat zijn duidelijk één verdieping hoger dan de naastgelegen woningen
Bijlagen
0091.jpg
0091.jpg (163.18 KiB) 1624 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Een typisch woonstraatje als eerste uitleg van de stad rond 1900. Zuid-Holland. Past bijvoorbeeld in Leiden-Noord (Julianastraat e.o.) en Gouda (Graaf van Bloisstraat e.o.). Vergelijk eens met opgelost plaatje 24 van de extra serie van Arnold Tak op zoekplaatjes.nl. Er is hier veel stadsvernieuwd. De verticale parterreramen zijn vaak samengevoegd.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

vandaag ontving ik de hieronder geplaatste mail van Pien Steringa

Bericht door Arnold Tak »

Beste Arnold Tak,

Na een succesvolle oplossing van de melkwinkel aan de Vleutenseweg
(leuk om te lezen dat je er blij mee was : ) ) doe ik nog een poging.
Ik herken in foto 0091 veel van de Van Lennepstraat in Utrecht,
hoewel ik het niet helemaal goed kan zien.

Ik sluit een foto uit streetview bij, misschien kom je er weer wat
verder mee.

Succes met de leuke site,
en met vriendelijke groet,
Pien Steringa
Bijlagen
Afbeelding 1.jpg
Afbeelding 1.jpg (19.9 KiB) 1502 keer bekeken
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

De booglamp (vóór de bomen) kán Utrechts zijn. Ik mis alleen de sierspiralen onder de boog. Vergelijk opgelost zoekplaatje 186 van zoekplaatjes.nl. Maar ik meen me te herinneren dat zo’n spiraal ook wel eens ontbrak. Het kan dus Utrecht zijn. Maar de Van Lennepstraat is te krom, heeft te weinig platte daken en de afstand tussen twee voordeuren is daar anderhalve strek en op het zoekplaatje maar 1 strek. Dezelfde soort huizen komt ook voor in de Coornherstraat en de Spieghelstraat, ook met anderhalve strek tussen de voordeuren. Daarentegen komen in de Vogelenbuurt (bijv. Hopakker) wel afstanden van 1 strek voor tussen voordeuren. Kortom, Utrecht blijft kansrijk.
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Utrecht, Bankastraat

Bericht door jan spoolder »

Dit is de Bankastraat in Utrecht. Aan de linkerzijde staat nu veel nieuwbouw, ook het hoge linkerhoekpand is vervangen, jaren '30 lijkt me.
Aan de rechterkant staat bijna geen huis meer waarvan de gevel ook niet is verbouwd of verhoogd. De bomen rechts achter staan op het Bankaplein.

Bijgaand ook nog een link van de rechterkant van de straat in 1980. Toen hadden veel gevels nog hun oorspronkelijke indeling.

http://maps.google.nl/maps?q=utrecht&hl ... 7,,0,-1.87

http://www.hetutrechtsarchief.nl/collec ... 1990/21330
jan spoolder
Senior Zoeker
Berichten: 700
Lid geworden op: ma aug 31, 2009 10:58 pm

Bankastraat, Utrecht

Bericht door jan spoolder »

Is er twijfel over deze oplossing? Misschien kan - ie anders beter bij de opgeloste plaatjes.
Arnold Tak
Berichten: 17283
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Utrecht, Bankastraat

Bericht door Arnold Tak »

ook voor wat betreft deze kaart dien ik mijn verontschuldiging te maken, dat de oplossing niet adequaat is afgehandeld. Ik hoop niet dat jullie dat verkeerd uitleggen. Mijn site geeft een wat onduidelijk signaal af, dat ik nogal eens over het hoofd zie. Jan Spoolder, natuurlijk is en blijft het een heel knappe oplossing Utrecht. Piet Steringa en Martin, jullie zaten al goed met Utrecht. Berry, bedankt voor de tip deze oplossing op de juiste plaats te archiveren.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Utrecht (stad)”