1614 wsch. Hilversum detailscans

Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1614 wsch. Hilversum detailscans

Bericht door Arnold Tak »

zie
http://www.zoekplaatjes.nl/index1.html? ... /802A.html

Gelopen fotokaart, gestempeld 09-08-1910 Ankeveen en Uitg.Joh.S.Schiebaan Hilversum. Links huisnummer 42. De man in hemdsmouwen is een kapper. Afzender A. en C. Tasot.

onderstaand nog meer detailscans
Bijlagen
1614.jpg
1614.jpg (217.88 KiB) 1802 keer bekeken
1614a.jpg
1614a.jpg (179.93 KiB) 1790 keer bekeken
1614b.jpg
1614b.jpg (185.04 KiB) 1801 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

extra detailscans

Bericht door Arnold Tak »

eerder door mij geplaatste tekst op Zoekplaatjes:
op het bord op de witte muur naast de man in witte hemdsmouwen staat: scheren dan de naam van de kapper welke niet tot nauwelijks valt te lezen en dan haarsnijden. Natuurlijk ook beeldbepalend is de hoge stalen paal/mast. Het huisje waarvan nog juist een stukje van de dakkapel valt te zien, staat haaks op de andere bebouwing en je zou daaruit kunnen afleiden, dat er daar dwars een straatje loopt of mogelijk een hofje is. Dat het toch wel een drukbelopen plekje moet zijn valt af te leiden aan de aanwezigheid van een straatlantaarn.
Bijlagen
1614c.jpg
1614c.jpg (117.81 KiB) 1828 keer bekeken
1614d.jpg
1614d.jpg (83.35 KiB) 1802 keer bekeken
1614e.jpg
1614e.jpg (97.27 KiB) 1805 keer bekeken
Arnold Tak
Berichten: 17232
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

nog meer detailscans

Bericht door Arnold Tak »

de laatste detailscans

mocht u nog ergens een ZP zien staan op deze site en u wil daarvan een detailscan, laat dat dan even weten
ik zal met alle soorten van genoegen een scannetje maken en toevoegen
Bijlagen
1614f.jpg
1614f.jpg (86.95 KiB) 1771 keer bekeken
1614g.jpg
1614g.jpg (85.49 KiB) 1776 keer bekeken
1614h.jpg
1614h.jpg (96.8 KiB) 1787 keer bekeken
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Zoekplaatje 802

Bericht door Ingrid »

Mooi detailscans, Arnold, maar deze foto staat - door jou ingezonden - al langere tijd ook op http://www.zoekplaatjes.nl, namelijk als nr. 802. Er is al een lange discussie over en toevallig heb ik er vanmiddag net op gereageerd.
Inmiddels ben ik even op de andere site geweest, heb je bericht gelezen en gezien dat Wim een link heeft geplaatst naar hier. Maar waar gaan we dit plaatje nu verder oplossen?
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Scheren en haarsnijden?

Bericht door Ingrid »

Op het zwarte bord tegen de witte muur lees ik niet meteen 'scheren' (linksboven) of 'haarsnijden' (rechtsonder). Maar ik wil graag aannemen dat het er staat. De 'S' van scheren is dan wel heel zwierig: hij zou gemakkeljk verwisseld kunnen worden voor een 'J'. Van linksonder naar rechtsboven loopt een naam die mogelijk luidt: 'P.H. [of W.?] Finali'.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Kerkstraat?

Bericht door Ingrid »

Op deze site staat elders in de collectie van Nico de Jong een prentbriefkaart van Vivat, nr. 5166, van de Kerkstraat in Hilversum, gelopen in 1904. (Geen idee hoe ik die kan kopiëren of linken). Op het trottoir aan de overzijde van de straat eenzelfde huizenhoge stalen paal (wat kan dat toch zijn?) en een straatlantaarn. Ik wil niet zeggen dat de foto hier is gesitueerd - in een vroeger tijdgewricht - maar wanneer men vanaf rechts de straat zou afkijken, zouden paal en straatlantaarn op dezelfde manier te zien zijn als op ons zoekplaatje. Met daarachter (links op de pbk) een dwarsstaande bebouwing. Martin Snuverink noemde eerder al de Kerkstraat een mogelijkheid. De bebouwing op de kaart is echter sterk afwijkend.
Rien Roodzant
Senior Zoeker
Berichten: 131
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 6:54 pm

Bericht door Rien Roodzant »

Hallo Ingrid, ik schiet je even te hulp met de foto van de Kerkstraat.
Bijlagen
Kerkstraat-Hilversum.jpg
Kerkstraat-Hilversum.jpg (78.7 KiB) 1836 keer bekeken
jeannet
Senior Zoeker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 6:40 pm
Locatie: Leiden

Bericht door jeannet »

Ik heb ook al gereageerd via zoekplaatjes maar zal het hier ook even neerzetten .

Volgens mij staat er P.W. Fennis en heb gevonden een Petrus Willem Fennis geb.plaats Hilversum gehuwd op 25-09-1907 op de leeftijd van 26 jaar met Maria Hilhorst geb.plaats Soest. Zijn beroep was Barbier. Bron Genlias
Hans de Haas
Senior Zoeker
Berichten: 427
Lid geworden op: di mar 11, 2008 12:28 am

Bericht door Hans de Haas »

Dit plaatje heb ik in het verleden ook weleens gezocht, maar niet gevonden. Wel heb ik fotosites van Hilversum gevonden en daar was er eentje bij met meer dan 1100 afbeeldingen. Daarop heb ik Wim de tip gegeven om daar ook eens op te kijken.
Helaas was die site wat rommelig opgezet en verwezen nummers via een link naar JPG bestanden zonder verdere informatie. Wilde men iets zoeken, dan moest eerst een foto worden gezocht om die informatie te vinden, dat betekent dat met een beetje geluk het precies de laatste foto kon zijn. Wel heb ik een link van een andere site die ik hier even plaats.http://members.chello.nl/jhkorrel/hilvmap.html en ik vond er nog eentje http://www.oudhilversum.nl/ Mogelijk kunnen de speurders er iets mee.
Ingrid
Senior Zoeker
Berichten: 904
Lid geworden op: do dec 25, 2008 5:10 pm

Bericht door Ingrid »

Rien Roodzant schreef:Hallo Ingrid, ik schiet je even te hulp met de foto van de Kerkstraat.[ATTACH]2557[/ATTACH]
Veel dank! Het wordt er een stuk duidelijker door.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Hilversum”