5113 prijzentafel bij wsch. biljartwedstrijd, deelnemersschema

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

5113 prijzentafel bij wsch. biljartwedstrijd, deelnemersschema

Bericht door Arnold Tak »

onbelijnde ongelopen fotokaart
wedstrijdrooster: W. Damman, Doesburgh, Helderman, Jongerius, Molenaar, Mostertman, Petit, B. Versteeg
Bijlagen
5113.jpeg
5113a.jpeg
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Sowieso 't Gooi. De meesten komen uit Hilversum, Doesburgh uit Laren, Mostertman uit Bussum, Molenaar weet ik (nog) niet. Café Concordia aan de Groest in Hilversum was een plek waar wel wedstrijden werden gehouden.
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

mannen van de caramboles

Bericht door Arnold Tak »

Peter, je bent dus warm ('t Gooi). Zou de boog links met de stenen en het raam met de vele ruitjes je helemaal op het juiste spoor kunnen zetten?
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Een andere wedstrijdlocatie was 't Hollandt Huys, Stationsstraat 28. Dit is in 1979 afgebrand. Geen (bewijs-)foto kunnen vinden...
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

café Concordia Hilversum?

Bericht door Theo van Gijlswijk »

Alle genoemde heren deden mee om het kaderkampioenschap van 't Gooi in café Concordia aan de Groest in Hilversum. Het kampioenschap werd gehouden van 15 t/m 18 juni 1949.

Zie http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0049

en http://www.delpher.nl/nl/kranten/view?q ... 21%3Aa0027

De totaaluitslag en eindstand staat in de Gooi- en Eemlander van 20 juni 1949.
De wedstrijden gingen om 300 caramboles De laatste wedstrijd tussen W. Damman en B. Versteeg had als eindstand 300 voor Damman en 256 voor B. Versteeg. zoals bijna de stand op de foto is, mogelijk heeft Versteeg nog een beurt gehad en vier caramboles gescoord die niet meer op het bord zijn bijgewerkt.

Deze wedstrijden werden gehouden in café Concordia aan de Groest in Hilversum, zoals Peter ook al als mogelijkheid aangaf.
Theo van Gijlswijk
Senior Zoeker
Berichten: 814
Lid geworden op: ma mar 17, 2008 8:04 am

Concordia/de Karseboom Groest 80/82 Hilversum.

Bericht door Theo van Gijlswijk »

De website http://hilversum.clubs.nl/nieuws/detail/1160968_cafes geeft aan' Café Rest Concordia*Groest 82 in 1949 samen met de Karseboom'

Gevonden een kaart van de Karseboom met interieur en daar kom ik ook zo'n boog op tegen.
Bijlagen
Groest_nr_802.jpg
Arnold Tak
Berichten: 17229
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Hilversum, Groest 82, café restaurant Concordia

Bericht door Arnold Tak »

ik had de voorzichtige hoop dat er wel iemand van mijn zeer gewaardeerde sitebezoekers de handschoen zou willen oppakken en zich verder verdiepen in dit raadsel. Dat is gebeurd en met wat voor een resultaat! De juiste locatie, het juiste evenement en de juiste datum. Alles klopt als een bus. Weer een geweldig staaltje recherchewerk. Wat ben ik blij dat ik mee mag genieten van de resultaten van zo'n groep TOP-oplossers. Peter (abusievelijk Erwin) en Theo, grote klasse en mijn dank is navenant.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Bericht door Peter Smaardijk »

Kan heel goed, Arnold, maar helemaal voor honderd procent overtuigd ben ik nog niet. Er waren andere locaties, die ook met die scores nog mogelijk zijn, en de kaart met het Karseboom-interieur overtuigt mij nog niet helemaal. Het zou zomaar kunnen dat het inderdaad Concordia/Karseboom was, maar echt helemaal uitsluiten dat het ergens anders was kan ik nog niet echt...

Trouwens, ik ben Peter (voornaam verschilt een letter met achternaam van andere oplosser ;) )
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Hilversum”