1077 wijnhandel met gespiegelde overzijde

Plaats reactie
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

1077 wijnhandel met gespiegelde overzijde

Bericht door Arnold Tak »

belijnde ongelopen fotokaart
aan de overzijde een trapgevel
als dit ooit wordt opgelost, neem ik mijn toupet af en eet hem op ...
Bijlagen
1077.jpg
1077.jpg (120.09 KiB) 1856 keer bekeken
1077a.jpg
1077a.jpg (82.79 KiB) 1741 keer bekeken
1077b.jpg
1077b.jpg (102.37 KiB) 1741 keer bekeken
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Heb jij een toupet dan? Maar goed dat je dan vroeger nooit een Fiat Panda gekocht hebt gezien de vering :D
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Aan de overzijde 18e-eeuwse panden. Het winkelpand zelf is van ca 1900. Links ervan een moderner pand, want gemetseld in Vlaams verband: vaak jaren 1920.
Ik heb de neiging het zoekgebied te beperken to Amsterdam. Misschien kan Dennis achter een oplossing aangaan in plaats van flauwe grappen over de schedel van Arnold te maken....
Dennis
Senior Zoeker
Berichten: 252
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 8:09 pm

Bericht door Dennis »

Mea maxima culpa. Beate Marie Virginis, orate pro Dennis. ;) Ehhh, ik zou dit eerder in steden als Alkmaar, Enkhuizen, Haarlem of Hoorn zoeken.
Martin Snuverink
Senior Zoeker
Berichten: 1484
Lid geworden op: di mar 04, 2008 11:07 pm

Bericht door Martin Snuverink »

Dennis care, als de fotograaf op straat staat en je tekent een optische reconstructie, zul je zien dat de weerspiegelde panden vrij hoog zijn. Het zal dus geen kleine stad zijn. De straat is een van ouds belangrijke winkelstraat met voldoende allure voor een feestelijke optocht.
In Alkmaar komt daarvoor eigenlijk alleen de Langestraat in aanmerking en daar heb ik geen match kunnen vinden. In Haarlem zouden de Grote Houtstraat en de Barteljorisstraat in aanmerking komen. maar ook Dordrecht, Voorstraat is een mogelijkheid.
De Haarlemmerstraat in Leiden vind ik minder waarschijnlijk. Gouda, Schiedam en Delft sluit ik uit.
Erik Baas
Junior Zoeker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 3:53 pm

Bericht door Erik Baas »

Ik dacht ook aan Hoorn, maar heb het pand noch de weerspiegelde trapgevel kunnen vinden. Straten die in aanmerking komen zijn m.i. alleen de Kerkstraat en het Kleine Noord.
Peter Smaardijk
Senior Zoeker
Berichten: 3213
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 8:40 pm

Kleine Houtstraat 40, Haarlem

Bericht door Peter Smaardijk »

http://goo.gl/maps/qFZRE.

Eet smakelijk! :D
Arnold Tak
Berichten: 17286
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 4:25 pm

Haarlem, Kleine Houtstraat 40

Bericht door Arnold Tak »

"als dit ooit wordt opgelost, neem ik mijn toupet af en eet hem op ... " meldde ik toen ik dit zp-tje plaatste. "Können sie nachgehen" hoe ik dacht over de kans dat deze kaart ooit zou kunnen worden opgelost. Maar, potverdriedubbeltjes, is het toch gelukt! Peter, ik beloof je, als ik ooit aan een toupet begin, neem ik hem als eerste voor jou af.
Dennis, Martin en Erik dank ik hartelijk voor hun meedenken, zoeken, puzzelen, pluizen en wat al niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Opgeloste zoekplaatjes in Haarlem”